Overslaan en naar de inhoud gaan

Roderick Cremers heft Fresh Bridge op, start nieuw bureau met Yvonne Prins

'We kiezen voor een nette finale', aldus Cremers. Met Prins begint hij het avontuur 'Mad Mojo'.
mad mojo
Mad Mojo-oprichters Yvonne Prins (l) en Roderick Cremers. 'We zorgen ervoor dat merk en cultuur elkaar versterken.'

Oprichter Roderick Cremers heeft Fresh Bridge opgeheven. Dat wil zeggen: het bureau is niet failliet verklaard, maar Cremers kijkt wel terug op moeilijke jaren waarna hij niet anders kon dan afscheid nemen van het Haagse social-bureau dat hij in 2010 oprichtte.

Dat maakte hij dinsdag op LinkedIn bekend.

Cremers: 'De coronajaren kwamen we sterk door, maar post-corona verschoof de markt. Onzekerheid zorgde voor minder budget, budgetten gingen naar awareness, basis-content verhuisde naar inhouse en we maakten minder always on-content. Het team werd kleiner, de reserves ook. In plaats van afbouwen onder druk of een faillissement kozen we zelf voor een nette finale. Voor ons team en onze klanten.'

Besluit eerder genomen

Cremers zegt de mogelijkheden tot verkoop wel te hebben onderzocht, maar dat heeft niet tot een overname geleid. Het besluit om met zijn bureau te stoppen, heeft Cremers met zijn directie eind vorig jaar al genomen. Er werkten toen nog zo'n vijftien mensen bij Fresh Bridge. 'Het bureau werd kleiner en het werk verschoof ook. Daarbij werden -als benoemd- de reserves steeds kleiner. In die combinatie wilden we geen risico's lopen voor ons team en de klanten. We hebben ervoor gekozen om het met elkaar goed af te ronden', aldus Cremers.

Nieuw bureau Mad Mojo

Wie in Cannes was of LinkedIn enigszins bijhoudt, zal hebben opgemerkt dat Cremers en daarnaast Yvonne Prins (die tevens ad interim-manager bij Buutvrij is) intussen een nieuw merkadviesbureau zijn gestart: Mad Mojo. In Cannes was het duo al actief met Mad Mojo tijdens het Nederlandse initiatief Off The Grid in samenwerking met de VIA. Nu de website live staat, wordt er iets meer bekend.

Cremers: 'Veel merken staan sterk aan de buitenkant, maar missen de kracht vanbinnen. Of andersom. Mad Mojo zorgt dat merk en cultuur elkaar versterken. Zodat merken kloppen. Intern én extern, menselijk worden en duurzaam kunnen groeien.'

Een cultuur die klopt

Prins vult aan: 'Mensen verbinden zich niet met logo’s, maar met gedrag en waarden. Mad Mojo gelooft dat echte merken worden gebouwd vanbinnen: door een cultuur die klopt, leeft, raakt en waar je echt bij wilt horen.'

Cremers en Prins bestieren het in Den Haag gevestigde bureau in eerste instantie met z'n tweeën. Sportmerk Mystic Kiting is de eerste klant van Mad Mojo. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in