Oprichter Roderick Cremers heeft Fresh Bridge opgeheven. Dat wil zeggen: het bureau is niet failliet verklaard, maar Cremers kijkt wel terug op moeilijke jaren waarna hij niet anders kon dan afscheid nemen van het Haagse social-bureau dat hij in 2010 oprichtte.
Dat maakte hij dinsdag op LinkedIn bekend.
Cremers: 'De coronajaren kwamen we sterk door, maar post-corona verschoof de markt. Onzekerheid zorgde voor minder budget, budgetten gingen naar awareness, basis-content verhuisde naar inhouse en we maakten minder always on-content. Het team werd kleiner, de reserves ook. In plaats van afbouwen onder druk of een faillissement kozen we zelf voor een nette finale. Voor ons team en onze klanten.'
Besluit eerder genomen
Cremers zegt de mogelijkheden tot verkoop wel te hebben onderzocht, maar dat heeft niet tot een overname geleid. Het besluit om met zijn bureau te stoppen, heeft Cremers met zijn directie eind vorig jaar al genomen. Er werkten toen nog zo'n vijftien mensen bij Fresh Bridge. 'Het bureau werd kleiner en het werk verschoof ook. Daarbij werden -als benoemd- de reserves steeds kleiner. In die combinatie wilden we geen risico's lopen voor ons team en de klanten. We hebben ervoor gekozen om het met elkaar goed af te ronden', aldus Cremers.
Nieuw bureau Mad Mojo
Wie in Cannes was of LinkedIn enigszins bijhoudt, zal hebben opgemerkt dat Cremers en daarnaast Yvonne Prins (die tevens ad interim-manager bij Buutvrij is) intussen een nieuw merkadviesbureau zijn gestart: Mad Mojo. In Cannes was het duo al actief met Mad Mojo tijdens het Nederlandse initiatief Off The Grid in samenwerking met de VIA. Nu de website live staat, wordt er iets meer bekend.
Cremers: 'Veel merken staan sterk aan de buitenkant, maar missen de kracht vanbinnen. Of andersom. Mad Mojo zorgt dat merk en cultuur elkaar versterken. Zodat merken kloppen. Intern én extern, menselijk worden en duurzaam kunnen groeien.'
Een cultuur die klopt
Prins vult aan: 'Mensen verbinden zich niet met logo’s, maar met gedrag en waarden. Mad Mojo gelooft dat echte merken worden gebouwd vanbinnen: door een cultuur die klopt, leeft, raakt en waar je echt bij wilt horen.'
Cremers en Prins bestieren het in Den Haag gevestigde bureau in eerste instantie met z'n tweeën. Sportmerk Mystic Kiting is de eerste klant van Mad Mojo.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu