Overslaan en naar de inhoud gaan

Van de nieuwe campagne van taxi- en stepjesservice Bolt word je gillend gelukkig

Je hebt de hel die autorijden (en bezitten) heet – en je hebt de keuze voor een multimodale mobiliteitsoplosser.
Bolt
Telkens weer tanken. Hou toch op.
Bolt
Telkens weer tanken. Hou toch op.

Het van oorsprong Estse Bolt probeert in alles te zijn wat Uber niet is. Dus stellen ze dat hun chauffeurs wél netjes worden betaald, dat de ritprijzen lager liggen en dat ze – mede dankzij hun Europese wortels – beter zijn afgestemd op lokale regelgeving en culturele verwachtingen. Wat dat precies inhoudt, mag de kijker deels zelf invullen, maar het doel is helder: Bolt wil zich profileren als ethisch en verantwoordelijk alternatief.

Rijden zonder bezit
In samenwerking met productiehuis 100% lanceert Bolt de campagne Riding is the New Driving: een scherpe, humoristische ode aan alles wat je níét gaat missen aan een eigen auto. Denk aan bevroren voorruiten, fileleed, natgeregende boodschappen en het eeuwige gevecht met de benzinepomp – gebracht met een vette knipoog en een vleugje horror.

Onder regie van Geusebroek krijgt het dagelijkse autogemodder een filmisch jasje aangemeten. Zijn karakteristieke stijl – een mix van het alledaagse en het absurde – resulteert in een mini-rampenfilm waarin de Bolt-step letterlijk en figuurlijk redding brengt. De held van het verhaal duikt nét op tijd op om de dag te redden, glijdend door de stad op een elektrisch vervoermiddel dat staat voor vrijheid, gemak en ontspanning.

Met deze campagne zet Bolt niet alleen zijn diensten in het zonnetje, maar vooral het gevoel van verlichting dat komt met loslaten: van bezit, van stress, van stilstand.
Rijden mag dan verleden tijd zijn – bewegen is de toekomst.

Client: BOLT @bolt

Head of Brand: Max Malicki @maxgranatmalicki

Creative Director: Liisa Ennuste @liisaennuste

Creative Project Manager: Helina Tähtla @helina.tahtla

100%:

Produced by: 100% @100prcnt.film

Director: Paul Geusebroek @paulygeus

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in