
Waarom zou je zelf nog rijden? Dat is de kernboodschap van de door hevig gillende scream queens gedomineerde nieuwe campagne van Uber-uitdager Bolt. Paul Geusebroek tekent voor de cinematografische vertaling.
Het van oorsprong Estse Bolt probeert in alles te zijn wat Uber niet is. Dus stellen ze dat hun chauffeurs wél netjes worden betaald, dat de ritprijzen lager liggen en dat ze – mede dankzij hun Europese wortels – beter zijn afgestemd op lokale regelgeving en culturele verwachtingen. Wat dat precies inhoudt, mag de kijker deels zelf invullen, maar het doel is helder: Bolt wil zich profileren als ethisch en verantwoordelijk alternatief.
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersMarketing Manager
FloramediaCorporate woordvoerder
TU Delft
Rijden zonder bezit
In samenwerking met productiehuis 100% lanceert Bolt de campagne Riding is the New Driving: een scherpe, humoristische ode aan alles wat je níét gaat missen aan een eigen auto. Denk aan bevroren voorruiten, fileleed, natgeregende boodschappen en het eeuwige gevecht met de benzinepomp – gebracht met een vette knipoog en een vleugje horror.
Onder regie van Geusebroek krijgt het dagelijkse autogemodder een filmisch jasje aangemeten. Zijn karakteristieke stijl – een mix van het alledaagse en het absurde – resulteert in een mini-rampenfilm waarin de Bolt-step letterlijk en figuurlijk redding brengt. De held van het verhaal duikt nét op tijd op om de dag te redden, glijdend door de stad op een elektrisch vervoermiddel dat staat voor vrijheid, gemak en ontspanning.
Met deze campagne zet Bolt niet alleen zijn diensten in het zonnetje, maar vooral het gevoel van verlichting dat komt met loslaten: van bezit, van stress, van stilstand.
Rijden mag dan verleden tijd zijn – bewegen is de toekomst.
Client: BOLT @bolt
Head of Brand: Max Malicki @maxgranatmalicki
Creative Director: Liisa Ennuste @liisaennuste
Creative Project Manager: Helina Tähtla @helina.tahtla
100%:
Produced by: 100% @100prcnt.film
Director: Paul Geusebroek @paulygeus
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee