
BBQ-bedrijf Kamado Joe heeft een outdoorcampagne gelanceerd rond het moment waarop miljarden mensen wereldwijd naar één schoorsteen keken. Zodra er witte rook uit de schoorsteen van het Vaticaan opsteeg betekende dat niet alleen een nieuwe Paus, maar ook de officiële opening van het BBQ-seizoen - als het aan Kamado Joe ligt.
De digital outdoorcampagne (Out of Home Masters) is sinds donderdag zichtbaar in verschillende grote steden in Nederland en daarnaast in Londen en via diverse online kanalen. Het idee komt uit de koker van reclamebureau Figthclub uit Breda.
Knipoog
Creative director Bram Verbogt: 'Geweldig als alle ingrediënten van creativiteit samenkomen: urgentie, herkenning, humor en brandfit. Witte rook staat voor een nieuw begin en ook bij het aansteken van de barbecue komt er witte rook vrij. Met deze campagne springen we in op een bijzondere gebeurtenis en trappen we -met een knipoog- het BBQ-seizoen af.'
Hij vervolgt: 'Kamado Joe laat zich graag verrassen, het is geweldig dat ze openstonden voor dit onverwachte idee. Dankzij die instelling en ons gezamenlijke vermogen om snel te schakelen, konden we binnen no-time live.'
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWEchte rook
Enkele minuten nadat de nieuwe Paus was gekozen, was de boodschap al zichtbaar op de outdoorschermen. Ook brengen rondrijdende Qcar Spectaculars met digitale schermen de boodschap verder tot leven in Amsterdam en Rotterdam. Op de schermen stijgt witte rook op uit een Kamado Joe-bbq terwijl er echte witte rook uit de installatie komt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonneeComplimenten aan bureau, opdrachtgever en exploitant.
Sterke inhaker!