Overslaan en naar de inhoud gaan

Kamado Joe verklaart BBQ-seizoen voor geopend met 'witte rook'-inhaakcampagne

Enkele minuten nadat de nieuwe Paus was gekozen, stond de outdoorcampagne live. Het idee komt uit de koker van bureau Fightclub.
bbq
Witte rook in de winkelstraten.
bbq
Witte rook in de winkelstraten.

BBQ-bedrijf Kamado Joe heeft een outdoorcampagne gelanceerd rond het moment waarop miljarden mensen wereldwijd naar één schoorsteen keken. Zodra er witte rook uit de schoorsteen van het Vaticaan opsteeg betekende dat niet alleen een nieuwe Paus, maar ook de officiële opening van het BBQ-seizoen - als het aan Kamado Joe ligt.

De digital outdoorcampagne (Out of Home Masters) is sinds donderdag zichtbaar in verschillende grote steden in Nederland en daarnaast in Londen en via diverse online kanalen. Het idee komt uit de koker van reclamebureau Figthclub uit Breda.

Knipoog

Creative director Bram Verbogt: 'Geweldig als alle ingrediënten van creativiteit samenkomen: urgentie, herkenning, humor en brandfit. Witte rook staat voor een nieuw begin en ook bij het aansteken van de barbecue komt er witte rook vrij. Met deze campagne springen we in op een bijzondere gebeurtenis en trappen we -met een knipoog- het BBQ-seizoen af.'

Hij vervolgt: 'Kamado Joe laat zich graag verrassen, het is geweldig dat ze openstonden voor dit onverwachte idee. Dankzij die instelling en ons gezamenlijke vermogen om snel te schakelen, konden we binnen no-time live.'

Echte rook

Enkele minuten nadat de nieuwe Paus was gekozen, was de boodschap al zichtbaar op de outdoorschermen. Ook brengen rondrijdende Qcar Spectaculars met digitale schermen de boodschap verder tot leven in Amsterdam en Rotterdam. Op de schermen stijgt witte rook op uit een Kamado Joe-bbq terwijl er echte witte rook uit de installatie komt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee
Frank Goren

Complimenten aan bureau, opdrachtgever en exploitant.
Sterke inhaker!

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in