
Domino's verheerlijkt overwerken
Domino's borduurt voort op het vorig jaar gelanceerde Honour the craving-concept, dat draait om de lekkere trek die gestild dient te worden. Selmore tekende wederom voor concept en creatie.
We kijken wederom naar een stel kantoorklerken dat overwerkt, maar ditmaal speelt de wat suffige manager de hoofdrol. Het is vijf uur geweest: tijd om naar huis te gaan - maar dan wordt er pizza bezorgd. De manager besluit toch nog even te blijven; het team kan tenslotte niet zonder zijn bezielende leiding.
Selmore: 'Met het clubje 'office misfits' en hebben we een fijne brand property te pakken. Overwerk staat immers synoniem voor pizza bestellen. En natuurlijk zullen we in de loop van de campagne de verschillende karakters verder uitdiepen.'
De campagne (productie: Czar) met de herkenbare 'tongstruikelende tone of voice' wordt uitgerold op televisie, de radio, social media, outdoor en in print.
Credits:
Klant: Domino’s
Verantwoordelijk klant: Casper Mooyman, Yahri Tillemans, Maxime van Dijck
Reclamebureau: Selmore Creative Agency
Productiemaatschappij: Czar Amsterdam
Regie: Floris Kingma
Muziek: Hielke Praagman
Voice-over: Chiem Vreeken
Vacatures
Creatieve Marketing Communicatie medewerker
Stichting Federatie Financieel PlannersCommunicatieadviseur – Buurtteam Zuidoost & Weesp-Driemond (40 uur)
B&ACorporate woordvoerder
TU DelftAmsterdamser wordt het niet bij Het Parool
De merkcampagne van Het Parool moet het 'merkbewustzijn en -vertrouwen' bij zowel bestaande als nieuwe lezers vergroten. Met het motto 'Amsterdamser wordt het niet' wordt zodoende het typische karakter van Amsterdam en dat van Het Parool voor het voetlicht gebracht.
De campagne belicht veertien herkenbare thema's uit het dagelijks leven in de hoofdstad, zoals foodhypes, Ajax, de woningmarkt en de drugsproblematiek - waarbij een directe link wordt gelegd met de journalistiek van de krant. 'Zo ontstaat een campagne die niet alleen inspeelt op de beleving van de stad, maar ook verdieping en duiding biedt', aldus de DPG-krant.
De campagne is onderdeel van een aangescherpte merkpositionering van Het Parool in 2024. Ook zijn er sinds kort twee nieuwe hoofdredacteuren aangetreden: Michiel Couzy en Jildou van der Bijl.
De campagne (productie: Rubenpaulruben) is bij DPG Media inhouse ontwikkeld en wordt uitgerold via online video, podcasts en outdoor.
De ochtendroutines van Kellogg's
In de internationale campagne 'Tot morgen bij het ontbijt' laat Kellogg's zien dat 'de ochtend voor iedereen is'. Zo staat de één voor dag en dauw op, waar de ander tot het laatste moment uitslaapt. Eén ding is echter voor iedereen gelijk, stelt Kellogg's: een goed ontbijt.
In de spot komt Cornelius, het welbekende merkkarakter van Kellogg's (al sinds 1958), tot leven en aanschouwt hij vanaf de straten van Madrid verschillende ochtendroutines. De reusachtige haan loopt het ritme van het hiphopnummer Jayou van Jurrassic 5.
De campagne is ontwikkeld door het Londense reclamebureau Framestore en wordt via televisie en online video wereldwijd uitgerold, waaronder in Nederland.
Overheid zegt 'nee tegen vapen'
Uit onderzoek van de overheid blijkt dat één op de tien twaalfjarigen weleens heeft 'gevapet'. Ouders zouden het probleem wel zien, maar de schadelijkheid en gevolgen zijn vaak nog onduidelijk. Vapes bevatten giftige stoffen, zijn verslavend en verstoren de ontwikkeling van de hersen, aldus het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Het is de reden dat het ministerie samen met reclamebureau Open Now de landelijke campagne 'Nee tegen vapen' heeft gelanceerd. De campagne informeert ouders van kinderen tussen de twaalf en zestien jaar over de schadelijkheid van vapen en laat hen zien dat ze een verschil kunnen maken door op tijd het gesprek met hun kind aan te gaan.
De campagne is onderdeel van het eerder uitgebrachte Actieplan tegen vapen. Ook zijn er eerder overheidscampagnes tegen vapen gelanceerd, onder meer in samenwerking met bureau Wefilm.
De nieuwe campagne heeft gedragswetenschap, waar Open Now in gespecialiseerd is, als uitgangspunt. Liselotte Vink van Open Now: 'Ouders hebben meer invloed op hun kind dan ze zelf denken, maar vaak hebben ze onvoldoende feitenkennis over de schadelijkheid van vapen in huis. Ze zijn niet goed in staat om met hun te praten of afspraken te maken en daar besteden we met deze campagne aandacht aan het eenduidig informeren van ouders.'
Op neetegenvapen.nl, dat is ontwikkeld met het Trimbos-instituut, vinden ouders concrete handvatten. De campagne werd verder uitgerold op de radio, social media en via online video.
Credits:
Bureau: Open Now (onderdeel van DOT, een samenwerking tussen Dijksterhuis & van Baaren, Open Now en TBWA)
PR-bureau: Hagens
Audio: Public Audio
Mediabureau: Initiative Media
Opdrachtgever: Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Mariëlle Verlouw en Dennis Cohen. Dienst Publiek & Communicatie: Irene de Roos en Janice van den Bosch
Vegetarische Slager strikt 'chef gehackt' Paul Elstak
De Vegetarische Slager brengt samen met dj Paul Elstak een 'ode aan plantaardig eten' met een remake van de 90's-hit Rainbow in the Sky.
'Chef gehackt' Elstak heeft voor de gelegenheid de dansvloer ingeruild voor de keuken. In plaats van te hakken op de beat, zien we een hakkende Elstak achter het aanrecht. De video moet duidelijk maken dat Nederlanders vooral moeten blijven hakken, maar dan op een plantaardige manier. 'Want net als happy hardcore willen we mensen samenbrengen, met een flinke dosis nostalgie en een plantaardige twist van nu', aldus het foodmerk.
De campagne, die is ontwikkeld met Ace PR, wordt uitgerold via online video op de eigen kanalen van De Vegetarische Slager en Paul Elstak.
De kleurrijke geschiedenis van Wereldmuseum
Het Wereldmuseum, met vestigingen in Amsterdam, Rotterdam, Leiden en Nijmegen, nodigt potentiële bezoekers uit om 'in deze tijden van polarisatie' met 'een open blik' naar de wereld te blijven kijken. Steeds wisselende exposities en de mix van cultuur, kunst en verhalen moeten de bezoeker een kijkje geven in 'onze gezamenlijke kleurrijke geschiedenis', aldus het museum.
'En dat gaat van dans, naar kleding, van martial arts naar eten en van muziek naar onze koloniale erfenis. Want cultuur is verweven in ons allemaal en in alles waarmee we ons omringen.'
Die 'culturele rijkdom' is terug te vinden in de verschillende uitingen van de outdoorcampagne 'Hallo Wereld/Museum', die is ontwikkeld door reclamebureau Indie Amsterdam.

Credits:
Client: Wereldmuseum
Jerry Kong A Sam, Merel Hoestlandt, Myrna Fehrmann, Hanne van de Vuurst
Advertising Agency: Indie Amsterdam
Animator: Studio Nori
Mediabureau: Media Reverse
Online Mediabureau: Addurance
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee