Automaker Lynk & Co vernieuwt zijn 01-automodel en lanceert daar een campagne omheen. Voor Lynk & Co is en blijft de 01 een belangrijk model, want het bedrijf verkoopt slechts drie modellen in Europa. De campagne rondom de 01 gaat twee jaar duren en start deze week, ook in Nederland. We Are Pi tekende voor het creatief concept en de productie van de campagne.
Lynk & Co - net als Polestar, Volvo Cars en Zeekr onderdeel van autoreus Geely Holding Group - zegt dat zijn bekendste automodel vernieuwd is aan de hand van gebruikersfeedback. Er zijn ook nieuwe functies toegevoegd, waaronder een selfiecamera. De auto, die start bij 43 duizend euro, krijgt een campagne met de slogan 'Wonder. Full'.
Centraal in die langdurige campagne staat een 60 seconden durende video waarin een gezin licht feestend rijdt in de 01. De auto krijgt goedkeurende blikken van mensen op straat, zo zien we in de video (onderaan dit artikel). Plezier met en in de auto staat voorop, is de boodschap van Lynk & Co.
Patrick Garvey, managing director bij We Are Pi, legt uit: 'De auto-industrie verandert zo snel dat het oude draaiboek niet meer werkt. Daarom gooit de campagne voor de Lynk & Co 01 het over een andere boeg: de clichés van lege wegen laten we achter ons. Dit zorgt voor een sterke uiting van karakter, wat past bij de disruptieve roots van het merk, de uitgebreide uitrusting en de community-gedreven aanpak'.
De campagne bestaat uit de genoemde 60s-video, een 15s-versie, out-of-home en zeven campagnebeelden. We Are Pi tekende voor de creatie en 100% voor de productie, waar Dentsu de media-inkoop voor rekening neemt. Regisseur van de video is Sam de Jong. Nick van Tiem is verantwoordelijk voor de fotografie.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu