Overslaan en naar de inhoud gaan

Lynk & Co lanceert 'plezierige' campagne rondom nieuwe auto

De videocampagne komt uit de koker van We Are Pi.
Lynk & Co 01 auto
De nieuwe 01-auto
© Foto: aangeleverd

Automaker Lynk & Co vernieuwt zijn 01-automodel en lanceert daar een campagne omheen. Voor Lynk & Co is en blijft de 01 een belangrijk model, want het bedrijf verkoopt slechts drie modellen in Europa. De campagne rondom de 01 gaat twee jaar duren en start deze week, ook in Nederland. We Are Pi tekende voor het creatief concept en de productie van de campagne.

Lynk & Co - net als Polestar, Volvo Cars en Zeekr onderdeel van autoreus Geely Holding Group - zegt dat zijn bekendste automodel vernieuwd is aan de hand van gebruikersfeedback. Er zijn ook nieuwe functies toegevoegd, waaronder een selfiecamera. De auto, die start bij 43 duizend euro, krijgt een campagne met de slogan 'Wonder. Full'. 

Centraal in die langdurige campagne staat een 60 seconden durende video waarin een gezin licht feestend rijdt in de 01. De auto krijgt goedkeurende blikken van mensen op straat, zo zien we in de video (onderaan dit artikel). Plezier met en in de auto staat voorop, is de boodschap van Lynk & Co.

Patrick Garvey, managing director bij We Are Pi, legt uit: 'De auto-industrie verandert zo snel dat het oude draaiboek niet meer werkt. Daarom gooit de campagne voor de Lynk & Co 01 het over een andere boeg: de clichés van lege wegen laten we achter ons. Dit zorgt voor een sterke uiting van karakter, wat past bij de disruptieve roots van het merk, de uitgebreide uitrusting en de community-gedreven aanpak'.

De campagne bestaat uit de genoemde 60s-video, een 15s-versie, out-of-home en zeven campagnebeelden. We Are Pi tekende voor de creatie en 100% voor de productie, waar Dentsu de media-inkoop voor rekening neemt. Regisseur van de video is Sam de Jong. Nick van Tiem is verantwoordelijk voor de fotografie.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in