Stëlz bombardeert Katja Schuurman tot 'queen of summer'
Katja Schuurman is het nieuwe gezicht van het alcoholhoudende bruisdrankje Stëlz, dat vooral onder jongvolwassenen razend populair is. In de zomercampagne staat het nieuwste product centraal: Hard Ice Tea, oftewel 'ijskoude thee met een kick'.
In de humoristische campagne wordt de 50-jarige Schuurman -die overigens ooit is veroordeeld wegens het rijden onder invloed- gepositioneerd als Queen of Summer. In haar rol neemt Schuurman afscheid van het klassieke, ogenschijnlijk saaie theeritueel. 'We laten het contrast zien tussen traditioneel en modern theedrinken -van porseleinen kopjes tot ijskoude blikken- inclusief verrassende cameo’s en visuele knipogen', aldus Stëlz.
De campagne, ontwikkeld door het Amsterdamse bureau Wolfstreet, is gericht op het trekken van aandacht bij jongvolwassenen. Naast Schuurman hebben ook Wim Kieft en Bilal Wahib een bescheiden rol in de spot.
De campagne wordt breed uitgerold via tv, social media, online video en outdoor.
Stëlz heeft in korte tijd een zekere cultstatus opgebouwd, al ging dat niet zonder controverse. In 2023 kreeg het merk onder meer kritiek van de Reclame Code Commissie vanwege alcoholmarketing gericht op jongeren. Toch blijft het merk populair, onder meer dankzij aanwezigheid op festivals als Elrow Town, Verknipt en Solar.
Credits:
Klant: Stëlz
Bureau: Wolfstreet
Media: Dentsu
Senior Creative: Will van der Merwe
Regisseur: Timo Wils
Producers: Tess Wijker, Maaike Raat
Sunny Cars schakelt door met pratende spiegelhangers
In de nieuwe campagne van Sunny Cars staan -net als vorig jaar- de pratende spiegelhangers centraal. De campagne, ontwikkeld door Lemon Scented Tea, wil laten zien hoe verbazingwekkend zorgeloos autohuur kan zijn.
Frans van Lavieren van Sunny Cars: 'De campagne focust op de twee stressmomenten van autohuur: ophalen en terugbrengen. Wij laten zien dat dat ook anders kan – zonder zorgen, zonder onverwachte kosten. En dat is voor iedereen even schakelen.'
In een van de spots volgt de kijker een tamelijk braaf Nederlands gezin dat op vakantie in Spanje een auto ophaalt. Wat de verhuurder ook probeert te verkopen, vader weet dat hij dankzij Sunny Cars zonder zorgen 'nee' kan zeggen. De verbazing van zijn vrouw is groot – ook zij moet even schakelen naar de zonnige modus.
De hele setting wordt opgeluisterd door Sunny & Car, de pratende spiegelhangers die hun blik werpen op de reis.
De campagne (productie: Artbox) wordt uitgerold via online content, radio, outdoor, podcasts en branded content.
Credits:
Bureau: Lemon Scented Tea
Verantwoordelijk bij klant: Frans van Lavieren, Suzanne Al
Regisseur: Geert Jansen
Productie: Artbox Amsterdam, Fonktown Valencia
Design & Direction: A Good Beer
DOP: Jeroen Simons
Sound & VO: Soundcircus
Grading: Bart Voorsluis
Sendcloud geeft producten een eigen stem
In zijn eerste merkcampagne laat Sendcloud producten zélf aan het woord. De boodschap: slechte verzending doet afbreuk aan het werk van ondernemers, hoe goed hun product ook is. Bureau Monks tekende voor concept en uitwerking.
In een reeks video’s spreken de producten hun makers direct aan over haperende leveringen, beschadigde dozen of hoge verzendkosten. De kernboodschap: een goed product verdient zorgvuldige bezorging - en met Sendcloud wordt dat niet alleen eenvoudiger, maar zelfs leuker.
De campagne is gebaseerd op eigen consumentenonderzoek van Sendcloud, waaruit blijkt dat 27,7% van de consumenten een aankoop afbreekt bij twijfels over levering en dat 57,4% niet terugkeert na een mislukte bezorging.
'Verzending is geen bijzaak, maar een essentieel onderdeel van de merkbeleving', zegt Merel van Lente, Head of Brand Building bij Sendcloud. Amanda Bao, head of strategy bij Monks: 'We laten de producten zelf het verhaal vertellen – als gedupeerde én pleitbezorger.'
De campagne loopt in Nederland, België en Frankrijk en wordt uitgerold via diverse outdoor, social media en online video.
Credits:
Klant: Sendcloud
Bureau: Monks
Executive Business Director: Marcella Beekman
Business Manager: Boukje de Vries
Head of Strategy NL: Amanda Bao
Associate Creative Director: Berit Hol
Senior Creative: Andre Afonso
Lies is 'een stapje duurzamer' voor Kruidvat
Lies is helemaal zichzelf in de nieuwe campagne Een stapje duurzamer van Kruidvat – en dat betekent: een beetje ongemakkelijk. De campagne is ontwikkeld door Suite Rouge, het nieuwe label van reclamebureau Hotel L'Amour.
In de tv-commercial zien we hoe de ontwapenende single mom Lies op haar eigen manier duurzamer probeert te leven. In de Kruidvat -op zoek naar duurzame producten - loopt ze onverwacht haar ex tegen het lijf, die de relatie probeert te 'recyclen'. Zonder succes.
'Duurzamer leven hoeft niet ingewikkeld te zijn', stelt marketingdirecteur Brenda Smith. 'We willen laten zien dat duurzaamheid voor iedereen toegankelijk is, en dat je met kleine aanpassingen al een groot verschil kunt maken.'
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: Suite Rouge / Hotel L'Amour
Productiehuis: Annomann
Regisseur: Jeroen Annokkee
Concept: Suite Rouge
Offline edit: Bellamy edit studio
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce
Muziek: Massive Music
Media: EssenceMediacom
PR: Ace PR

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nuEen BN'er inzetten die aangeeft een alcoholprobleem te hebben gehad en meermaals is veroordeeld voor rijden onder invloed? Bijzondere keuze.