Het Centraal Museum Utrecht kiest design & innovation-bureau Norday voor de ontwikkeling van zijn nieuwe website. Aan de keuze ging een Europees aanbestedingstraject vooraf. De nieuwe website moet in het eerste kwartaal van 2026 live gaan.
Centraal Museum Utrecht wil via zijn vernieuwde website focussen op twee hoofddoelen: conversie en connectie. Wat inhoudt dat websitebezoekers eenvoudiger hun weg moeten vinden naar tickets, programmering en tentoonstellingen. Op de website komt ook een digitaal museum, dat online bezoekers op 'een interactieve manier de collectie laat ontdekken'. Storytelling moet de websitebezoeker inspireren. Centraal Museum Utrecht wil met zijn nieuwe website niet alleen zijn museale en artistieke reputatie versterken, maar ook toegankelijker worden voor een breder publiek.
Bureau Norday - onderdeel van Handpicked - is vorig jaar ontstaan uit een fusie tussen IN10 en Grrr. Het bureau werkt onder meer voor Museum Boijmans, Stedelijk Museum Amsterdam, Gemeente Rotterdam en Nemo Science Museum.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu