Overslaan en naar de inhoud gaan

Restore Local lanceert nieuwe merkidentiteit: 'Een beweging voor en door Afrika'

De campagne (door Havas Lemz) is het resultaat van een co-creatief proces met lokale gemeenschappen uit Kenia, Rwanda, Ghana en Burundi.
Restore

Havas Lemz heeft in opdracht van het World Resources Institute (WRI) de merkidentiteit ontwikkeld voor Restore Local - een nieuwe, continentale herstelbeweging die zich richt op het terugbrengen van vruchtbare landbouwgrond in Afrika. De campagne is het resultaat van een co-creatief proces met lokale gemeenschappen uit Kenia, Rwanda, Ghana en Burundi.

Het project beantwoordt aan een groeiende noodzaak: inmiddels is 65 procent van Afrika’s landbouwgrond uitgeput door klimaatverandering, ontbossing en niet-duurzame landbouwpraktijken. Restore Local zet zich in om ecosystemen te herstellen, biodiversiteit terug te brengen en lokale voedselzekerheid te versterken.

Geen merk óver, maar ván lokale helden

In plaats van een klassieke top-down merkstrategie, koos Havas Lemz voor een traject waarin ruim 240 boeren, activisten en community-leaders direct betrokken waren. In samenwerking met merkexperts Peter de Lange en Willem van der Schoot werd via workshops, muziek en gezamenlijke boomplantacties een merkidentiteit ontwikkeld die lokaal gedragen wordt én internationaal schaalbaar is.

'De sleutel tot duurzaam herstel ligt in lokaal eigenaarschap,' aldus Wessel van Eeden, program director bij WRI. 'Deze gemeenschappen weten als geen ander wat hun land nodig heeft. Hun initiatieven versnellen heeft tot wel twintig keer meer impact dan centraal aangestuurde benaderingen.'

Voor Havas Lemz is Restore Local een logische stap in een langer traject rondom duurzame gedragsverandering en regreening. Eerder werkte het bureau al voor onder meer Justdiggit.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in