Overslaan en naar de inhoud gaan

Marcel Surendonk (ex-Mojo) gaat nieuw sponsorlabel Joe Live leiden

De nieuwe unit van Joe Public richt zich op sponsoring en activaties van live-events. Surendonk werkte hiervoor achttien jaar bij Mojo.
marcel
Marcel Surendonk: 'Te vaak heb ik activaties gezien, bedacht door reclamebureaus, die teveel op zichzelf stonden.'

Joe Public heeft Marcel Surendonk aangesteld als manager van Joe Live. Dit nieuwe label richt zich op sponsoring en activaties van festivals en sportevenementen.

Marcel Surendonk was de afgelopen achttien jaar actief als head of brand partnerships van Mojo/Live Nation. Hij was verantwoordelijk voor sponsordeals en activaties van onder meer Rabobank, Nationale-Nederlanden, Heineken en KPN op grote festivals als Lowlands, Pinkpop, North Sea Jazz en Down the Rabbit Hole. Onder zijn leiding ontstonden prijswinnende activaties, zoals de Miele Powerwash en Rabobank Brasserie 2050.

Het nieuwe label Joe Live gaat zich richten op het sponsorbeleid van adverteerders, zowel op strategisch als creatief niveau. Het label zal op bestaande klanten van Joe Public en daarnaast als losse entiteit voor andere adverteerders aan de slag gaan.

Goed nagedacht

Surendonk: 'Ik heb goed nagedacht over de volgende stap in mijn carrière en voel me het beste in een creatieve omgeving waar ik mijn passie voor merken, muziek en ook sport kan combineren met de kracht van brand experience-concepten. Met Joe Live willen we een label neerzetten dat adverteerders helpt aan een duidelijke overkoepelende sponsorstrategie met de juiste sponsorpartners, de juiste activaties en ook bij het groter maken van die activaties met mooie campagnes en social media-concepten.

Hij vervolgt: 'Dat laatste kunnen we aanbieden met ons zusje Joe Social. Te vaak heb ik activaties gezien, bedacht door reclamebureaus, die teveel op zichzelf stonden. Terwijl je juist in deze tijd veel meer uit zo’n activatie zou moeten halen door een slimme campagne te integreren in het idee.'

Nieuwe combinatie

Sanne Tolsma, de nieuwe directeur van Joe Public: 'Met Joe Live zetten we iets neer dat de markt nog niet kent: de strategische en creatieve kracht van een reclamebureau, verbonden met de energie van sponsoring en activatie. Er bestaan wel sportsponsoring-bureaus en bureaus die losse activaties bedenken, maar juist deze combinatie bestond nog niet. Met Marcel aan boord hebben we zowel de ambitie als de ervaring om hier iets groots van te maken.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in