Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanne Tolsma en Thecla Schaeffer aan het roer van Joe Public

Antoine Houtsma wordt group chief creative officer. 'Trots dat deze powerladies mijn geesteskind onder hun hoede nemen.'
sanne tolsma
Sanne Tolsma (l) en Thecla Schaeffer.

Wisseling van de wacht bij Joe Public Amsterdam. Sanne Tolsma, voorheen head of business, wordt managing director van het reclamebureau. Ze neemt de rol over van medeoprichter Antoine Houtsma, die nu group chief creative officer van de Joe Public-groep wordt.

Thecla Schaeffer wordt head of strategy en tevens MT-lid van het Amsterdamse bureau. Zij was eerder als freelance-strateeg verbonden aan Joe Public, na een langdurige carrière als marketingdirecteur van G-Star en Tony's Chocolonely. Ook is ze tegenwoordig actief als kunstenaar.

Maar nu stort ze zich dus weer vol in de reclame. Schaeffer: 'Bij G-Star en Tony's heb ik geleerd dat creativiteit een merk écht kan laten groeien. Bij Joe Public kan ik die ervaring nu voor verschillende merken inzetten met scherpe strategie en prikkelende ideeën.'

De volgende fase

Sanne Tolsma over haar promotie: 'Met een prachtig nieuw pand en een cultuur vol ondernemerschap ben ik trots om als directeur de volgende fase in te gaan.' Tolsma kwam vorig jaar als head of business bij Joe Public binnen, na een langdurige carrière bij onder meer Ambassadors, Creature Amsterdam en Alfred.

Naast Tolsma en Schaeffer bestaat het MT van Joe Public Amsterdam nu uit Marcel Hartog (ECD), Jolies van Rijn (CSD), Merel Groenenboom (head of Joe Shoot) en Ruben van Dijk en Mats Wilke (CD's).

Verdere expansie

Als benoemd wordt Antoine Houtsma group chief creative officer van de verschillende vestigingen van Joe Public en blijft hij verantwoordelijk voor 'de verdere expansie', met als startpunt de kantoren in België. De bureaus in Amsterdam, Mechelen en Gent -inclusief de labels productie, social media en AI- tellen samen 65 werknemers.

Houtsma: 'Ik ben best goed met woorden, maar ik kan nauwelijks zeggen hoe trots ik ben met deze twee powerladies die mijn geesteskind Joe Public verder onder hun hoede nemen. Vanuit een meer internationale rol blijf ik weliswaar betrokken, maar ze krijgen van mij alle ruimte om hun eigen koers te varen.'

Joe Public is sinds 2022 onderdeel van Springbok. De groep opereert met verschillende bureaus (waaronder Joe Public) in Nederland, België, Zwitserland en Zuid-Afrika. In totaal werken er zo'n 350 mensen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in