Overslaan en naar de inhoud gaan

Nils Adriaans gaat de markt op met 'Tussen de Linies'

Adriaans bedient drie doelgroepen: bureaus, opdrachtgevers en individuen.
nils
'Nils beweegt in de creatieve industrie zoals hij voetbalde: tussen de linies, daar waar vaak iets spannends gebeurt.'
© Foto door Elza Jo.
nils
'Nils beweegt in de creatieve industrie zoals hij voetbalde: tussen de linies, daar waar vaak iets spannends gebeurt.'
© Foto door Elza Jo.

Hoewel Nils Adriaans al jarenlang actief is als adviseur in de wereld van marketingcommunicatie, lanceert hij nu officieel zijn eenmansbureau Tussen de Linies. Vanuit deze plek adviseert en begeleidt hij bureaus, productiemaatschappijen, merken en freelancers bij zichtbaarheid, new business, recruitment en pitches.

Op de nieuwe site van Adriaans lezen we: 'Nils beweegt in de creatieve- en marketingindustrie zoals hij voetbalde: tussen de linies, daar waar vaak iets spannends gebeurt.'

Houvast

Adriaans: 'In deze snel veranderende tijd is er veel behoefte aan informatie en houvast. Ik begeleid bijvoorbeeld graag challenger-bureaus die een volgende stap willen maken - wat is daarbij nodig? Maar net zo graag werk ik voor bureaus die willen fuseren of structureel zichtbaarder willen zijn, want zonder communicatie besta je simpelweg niet.'

Hij vervolgt: 'Ook maak ik merken wegwijs in het versplinterde bureaulandschap, bijvoorbeeld als pitchverkenner, wanneer een merk een eerste overzicht van bureaus wil hebben en iemand nodig heeft die op een informele manier advies inwint. En ik begeleid individuen in hun carrière: van creatieven die hogerop willen tot marketeers die willen kunnen aantonen dat creativiteit echt waarde oplevert.'

Uitdijend netwerk

Tijdens zijn loopbaan als redacteur in de nationale en internationale reclamewereld werd Adriaans steeds vaker gevraagd om inhoudelijk mee te denken. 'Dat varieerde van vragen over PR en ‘ken jij niet nog ‘n goede creatief?’ tot het geven van specifiek advies over het reclamelandschap. En dat vond ik – met mijn uitdijende netwerk – steeds interessanter; het was een nieuw, uitdagend spel en dat ga ik nu uitbouwen', aldus Adriaans.

Nils Adriaans startte zijn carrière in 1997 als redacteur bij Adformatie. Later was hij hoofdredacteur van Creatie en schreef hij voor meerdere media over de creatieve industrie. De laatste jaren was hij onder meer actief als hoofd content voor Creative NL en CIIIC. Daarnaast is hij bedenker van de Adformatie-rubriek Random Pic(K) of the Week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in