Overslaan en naar de inhoud gaan

Oud-Bavaria-marketeer Peer Swinkels benoemd tot directievoorzitter

Peer Swinkels neemt de toppositie in het familiebedrijf over van Jan-Renier Swinkels. Tegelijkertijd wordt de directiestructuur aangepast.
Miniatuurvoorbeeld
Peer Swinkels neemt het stokje over van Jan-Renier Swinkels
© Swinkels Family Brewers
Miniatuurvoorbeeld
Peer Swinkels neemt het stokje over van Jan-Renier Swinkels
© Swinkels Family Brewers

Per 17 april wordt Peer Swinkels (44) benoemd tot directievoorzitter van Swinkels Family Brewers (voorheen Bavaria). Swinkels trad na een periode bij Unilever in 2003 tot het bedrijf toe in de positie van directeur marketing.

related partner content for mobile comes here

Zijn missie was om de ‘hectolitercultuur’ bij Bavaria om te buigen. ‘Ik wil van Bavaria een A-merk maken.’ Hij maakte destijds furore met spraakmakende campagnes, pakkende pr-stunts (die soms iets te gewaagd waren), Bavaria City Racing (ook in Moskou) en hij gooide de huisstijl radicaal om. In 2010 werd Bavaria Adverteerder van het Jaar bij de SAN. In 2015 werd Swinkels benoemd tot chief commercial officer.

Rodenbach

De timing is interessant: Bavaria viert dit jaar zijn 300-jarige jubileum. Volgens de huidige ceo is dat juist ‘het perfecte moment om het stokje over te dragen (…). Als familiebedrijf blijf je succesvol als je op tijd plaats maakt.’ Jan-Renier Swinkels heeft het bedrijf ruim twaalf jaar geleid. Het bedrijf groeide de afgelopen jaren sterk door onder andere de overname van de brouwerijen Palm, De Hoorn en Rodenbach, de uitbreiding van Holland Malt, de ontwikkeling van brouwerij Habesha in Ethiopië en de recente overnames van Bier&cO en brouwerij de Molen.


 

Cfo werven

Tegelijk met de bestuurswissel wordt ook de directiestructuur aangepast. Het collegiaal bestuursmodel wordt opgevolgd door een ceo-model met een tweekoppige Raad van Bestuur. Peer Swinkels geeft als ceo samen met de cfo, die op dit moment wordt geworven, leiding aan de drie divisies (Holland Malt, Swinkels Family Brewers N.V. en de 60% deelname in Habesha), die in deze nieuwe structuur meer autonomie krijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in