Met groot verdriet delen wij dat Jeroen Leinders op maandag 15 september veel te vroeg is overleden, op 60-jarige leeftijd.
Jeroen was een man uit bijzonder creatief hout gesneden – scherp, betrokken en altijd op zoek naar de beste ideeën. Hij liet een onuitwisbare indruk achter in de reclamewereld, waar hij jarenlang werkte als creatief en strateeg, zowel aan bureau (Saatchi & Saatchi) als aan klantzijde (o.a lange tijd voor Amnesty International, waarin hij voor zijn afkeer van onrecht een dankbaar podium vond). Als creative director/medefounder bij onder andere Baron Advertising, Stradius Strategic Brand Builders en XOXO gaf hij richting aan vele merken, zowel corporate als non-profit.
Vanaf 2004 volgde Jeroen zijn hart en stortte hij zich naast zijn reclameactiviteiten op film en audiovisuele producties.
Hij regisseerde menig commercial maar werd bij het grote publiek bekend als schrijver en regisseur van de speelfilm ‘Tula: The Revolt’, over de slavenopstand op Curaçao in 1795, een onafhankelijke productie van Jeroen en Dolph van Stapele.
De film, naar het boek dat Jeroen schreef, won prijzen in Engeland en de VS en kende een indrukwekkende cast, waaronder Danny Glover, Derek de Lint, Jeroen Krabbé en de overleden Jeroen Willems.
Jeroen bleef sindsdien actief in de filmwereld en werkte recent nog aan een komische speelfilm op Bonaire, maar kon het ook niet laten om nog een Nederlandse school op te zetten in zijn geliefde Portugese Algarve.
Hij zal herinnerd worden als een karakter zoals ze niet veel meer gemaakt worden: creatief, vakman, pragmatisch strateeg, bevlogen verhalenverteller, merkfluisteraar, maar bovenal echtgenoot, vader, broer, zoon, oom en old school vriend, met wie je kon lachen en sparren, maar ook een eigenzinnige individualist die je soms tot het uiterste dreef.
Markant, is het woord dat bij velen zal blijven hangen.
Tekst: vrienden en oud-collega's van Jeroen

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu