CZ & Dr. Martens, eerste adverteerders op Snapchat’s nieuwe Commercials

De unskippable reclame-video’s duren zes seconden en zijn te zien tijdens Snapchat Shows.

CZ & Dr. Martens, eerste adverteerders op Snapchat’s nieuwe Commercials
CZ - Just

Snapchat presenteert de eerste advertising partners voor Commercials. Dit is Snapchat’s nieuwe video advertentie-aanbod op het sociale platform. De unskippable video’s die zes seconden duren zijn te zien tijdens Snapchat Shows. Het nieuwe reclameformat is in Nederland uitgerold op het Shows-platform en wordt door CZ en Dr. Martens als eerste uitgetest. 

Snapchat vertelt dat CZ Commercials inzet voor dochtermerk Just, een zorgverzekering waarmee de verzekeraar Gen Z aan wil spreken. John Gerritse, head of sales bij CZ is positief over de eerste bevindingen: ‘We weten dat unskippable video meestal goede resultaten voor ons oplevert, dus toen we hoorden dat Snap ook Commercials in Nederland aan ging bieden waren we erg enthousiast. Uit de eerste resultaten blijkt dat we via de Commercials de boodschap, dat Just een slimme verzekering is, succesvol kunnen overbrengen aan een Gen Z publiek - wat ons uiteindelijk op bedrijfsniveau een positief resultaat oplevert.’

Advertentie
advertisement
CZ & Dr. Martens, eerste adverteerders op Snapchat’s nieuwe Commercials

Meer awareness

Roy Van Damme, head of social bij Greenhouse & GroupM NL verwacht door gebruik te maken van het nieuwe advertentie-aanbod meer awareness te creëren voor klanten: ‘Snapchat’s Discover platform geef adverteerders de mogelijkheid om hun merk in een veilige omgeving tussen de beste content te plaatsen. We weten dat video een effectief medium is om Gen Z publiek te bereiken op het kwalitatieve platform.’ 

CZ & Dr. Martens, eerste adverteerders op Snapchat’s nieuwe Commercials

Kans voor adverteerders

Joost Hagesteijn, regional director, Netherlands and Nordics, Snap Inc. licht de nieuwe advertentiemogelijkheid toe: ‘Met de lancering van Discover in Nederland vorig jaar oktober wilden wij het beste platform voor mediabedrijven en storytellers worden, zowel voor het maken van kwalitatieve content als het bereiken van onze unieke community. Die missie zetten we voort met de lancering van Commercials. Hiermee bieden we een unieke kans aan adverteerders om full-screen verticale video’s met geluid in te zetten tijdens professioneel geproduceerde, populaire, Nederlandse content.’ 

Zelfbedieningsplatform voor Commercials

Snap geeft aan dat Commercials beschikbaar is via het zelfbedieningsplatform van Snap. ‘Dit platform biedt verschillende ROI-voordelen, waaronder verbeterde targeting, metingen en prijsefficiëntie. Bovendien biedt Commercials adverteerders de mogelijkheid om tussen premium, merkveilige content in een boeiend en aantrekkelijk format geplaatst te worden.’

Premium content

Met het In oktober 2020 geïntroduceerde Snap Shows wil Snap een nieuwe vorm van premium, tv-achtige content te creëren, exclusief voor mobiel en geproduceerd door toonaangevende tv-netwerken en entertainmentstudio's. Volgens het bedrijf zijn momenteel 15 contentpartners actief op het platform. Shows duren meestal 3 tot 5 minuten op full screen scherm met toegevoegde animaties, split screens en edits. Snapchat licht toe dat visuele aspect is gebaseerd op de beeldtaal die Snapchatters onderling gebruiken om met vrienden te communiceren.

Shows is het derde contentformat dat in Discover te zien is, naast Publisher Stories en Our Stories.

Lees ook:

Plaats als eerste een reactie

Advertentie