Snapchat-profielen krijgen een nieuwe look, met 3D Bitmoji

Snapchatters krijgen een 3D versie van zichzelf te zien op hun profiel om hun persoonlijkheid op een nieuwe manier uit te drukken.

Snapchat-profielen krijgen een nieuwe look, met 3D Bitmoji
Snap

Snap, met moederbedrijf van Snapchat, kondigt aan dat de Snapchat-profielen een nieuwe look krijgen met de lancering van 3D Bitmoji voor profielen. Deze driedimensionale versie van hun eigen zogenoemde Bitmoji-avatar op het eigen gebruikersprofiel moet de meer dan 200 miljoen dagelijkse gebruikers van Bitmoji een nieuwe manier geven om zichzelf en hun persoonlijkheid uit te drukken op Snapchat.

Advertentie
advertisement

Gevoel tot uiting brengen

Volgens het platform kunnen Snapchatters kiezen uit meer dan 1.200 combinaties van lichaamshoudingen, gezichtsuitdrukkingen, gebaren en achtergronden. Dit zou de digitale ervaring persoonlijker maken voor de dagelijkse Bitmoji-gebruikers. Snap legt uit dat de vele opties ‘elk gevoel en elke stemming tot uiting kunnen brengen’. Zo zouden bijvoorbeeld mede-gebruikers gegroet kunnen worden met het peace-teken of kan iemand gemakkelijk bedankt worden met een ‘prayer hands-gebaar’. 

Verder geeft het social media-platform te kennen dat de verschillende mogelijkheden voor achtergronden eveneens groot zijn; dan moet er gedacht worden aan stranden of bijvoorbeeld achtergronden met dierenprints. 

Snapchat-profielen krijgen een nieuwe look, met 3D Bitmoji
Snapchat-profielen krijgen een nieuwe look, met 3D Bitmoji Snap

'Glinsterende oorbellen'

Snap spreekt van een verbetering van de details van de persoonlijke avatar doordat er gebruik gemaakt wordt van ‘Pixar-kwaliteit 3D technologie’, dit maakt dat de textuur van kledingstukken beter te onderscheiden is.

Eerder kondigde het bedrijf al aan dat het tevens verschillende items van bekende modemerken beschikbaar stelt en dat er nu zelfs een glinstering zichtbaar is op de oorbellen van de avatar! De ge-update 3D Bitmoji zou door de toegevoegde functie Profile sharing eenvoudiger te delen op de applicatie en daarbuiten.

Lees ook: De social platformen staan onder druk. Braaf Snapchat lanceert eerste B2B-campagne

Plaats als eerste een reactie

Advertentie