KPN introduceert nieuw Fifa Youtube-format: Road to Goat

In een 6- delige serie gaan Koen Weijland & FC Roelie namens de provider op zoek naar de Fifa Greatest of all Time van Nederland. 

KPN introduceert nieuw Fifa Youtube-format: Road to Goat
DentsuAchtung

Provider KPN maak bekend dat het een nieuw Youtube-formati lanceert onder noemer: KPN Road to Goat. Het betreft een zes-delige serie waarin Raoul de Graaf, bekend van FC Roelie en Bankzitters samen met Koen Weijland, bondscoach E_Oranje, op zoek naar de ‘Fifa Goat 2021’ of wel de Greatest Of All Time binnen de eDivisie en E_Oranje community. Het format is ontwikkeld door DentsuAchtung in samenwerking met Team 5PM.  

Groeiende sportcommunities

KPN meldt dat er in de serie zes talenten zijn die, met onder andere een ‘Reality battle’ en een ‘Fifa challenge’, getest worden op verschillende Goat-aspecten: fysiek, mentaal, vaardigheden, entertainment en kennis. Volgens de provider gaat het om een totaalplaatje. ‘Want een echte Goat is naast een goede gamer een fantastische entertainer en kan ook met een echte bal uit de voeten.’ 

'Esports en gaming zijn de snelst groeiende sportcommunities in de wereld', zegt Mark Versteegen, directeur sponsoring bij KPN. 'Met ons 5G- en glasvezelnetwerk-aanbod willen we het netwerk van gamend Nederland zijn. ‘De Road to Goat is in dit geval een verlengstuk van onze bestaande partnerships met de KPN eDivisie en E_Oranje van de KNVB.’

Volgens KPN is het nieuwe format een uitbreiding op het andere Youtube-format ‘Legends of Gaming’

Geloofwaardigheid

Michael Nap, head of content bij DentsuAchtung vertelt dat de beste manier om gamers online te bereiken is door echt waarde toe te voegen aan hun belevingswereld. 'Ze prikken feilloos door merken heen die proberen met een one-off een wit voetje te halen. KPN bouwt al jaren aan zijn geloofwaardigheid binnen het gamingdomein met Legends of Gaming en is daardoor een van de weinige merken die op een authentieke manier zo’n serie online kan zetten.'

Sponsoring

KPN, dat al sponsor is van Eredivisie en de KNVB, hoopt met de sponsoring van de eDivisie en E_Oranje gamend Nederland aan zich te binden. Eerder maakte de provider ook al een game-deal met Microsoft bekend.

De serie trapt af op 31 mei en is wekelijks te zien op het Youtube-kanaal van KPN en op Beleef KPN.

Lees ook: Oranje-campagne KPN: 'Als we het samen beleven, kunnen we niet verliezen'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie