Oranje-campagne KPN: 'Als we het samen beleven, kunnen we niet verliezen'

De Oranjekoorts verspreidt zich in de nieuwe KPN-campagne als een lopend vuurtje via WhatsApp-groepen, social media en televisie.

Onder aanvoering van Frenkie de Jong trappen de spelers van het Nederlands Elftal de commercial af.

Als we het samen beleven, kunnen we niet meer verliezen. Optimistisch KPN laat als partner van de KNVB in de nieuwe EK-campagne van dentsuACHTUNG! zien hoe de Oranjekoorts zich door heel Nederland verspreidt. 

Onder aanvoering van Frenkie de Jong trappen de spelers van het Nederlands Elftal de commercial af. Onder het mom 'De leeuw is los', wordt de Oranjekoorts als een lopend vuurtje verspreidt via WhatsApp-groepen, social media en televisie. Te zien is hoe Matthijs de Ligt, Steven Berghuis en Steven Bergwijn krijgen vervolgens op verschillende manieren van dichtbij meekrijgen hoe heel Nederland het EK samen met Oranje meebeleeft.

(Tekst loopt door onder de video)

Advertentie
advertisement

'Met onze campagne laten we zien hoe de Oranjekoorts zich op verschillende manieren verspreidt en welke rol wij daar als het netwerk van Nederland in hebben. We laten niet alleen de verbinding tussen de Oranjefans zien, maar ook hoe spelers en fans eigenlijk ontzettend nauw verbonden zijn', aldus Yvette Belt-Beekman, verantwoordelijk voor merk en marcom bij KPN.

Gerben van der Zwaard, strateeg bij dentsuACHTUNG! vult aan: 'In een periode waarin ‘samen beleven’ een bijzonderheid is geworden kijkt heel Nederland reikhalzend uit naar het vooruitzicht van een EK en de saamhorigheid die daarbij hoort. Dat is ook het centrale thema van de campagne: ‘Als we het samen beleven, kunnen we niet meer verliezen'. 

Bestaande klanten krijgen een streepje voor met behulp van een getargete BTL-campagne. 'Daarin staan exclusieve EK Kadootjes voor onze klanten centraal', zegt Floris Reuvers, bij KPN verantwoordelijk voor de campagne.

Die kadootjes bestaan onder andere uit een reeks video’s speciaal voor de Oranjespelers van de toekomst; met ‘Trainen als Oranje’ krijgen jonge voetballers training via digitale clinics, gegeven door officiële KNVB-trainers. 'Ook koppelen we een winactie aan elk VAR-moment tijdens een wedstrijd van het Nederlands Elftal. Iedere keer dat het VAR-teken door de scheidsrechter wordt uitgebeeld, maken onze klanten via social media kans op een gratis tv.'

Bloempot

Er worden bovendien drie speciale EK-afleveringen van de contentserie Buiten de Lijnen geproduceerd. Hierin gaat vaste presentatrice Fresia Cousiño Arias, bekend van ESPN, in gesprek met familieleden en vrienden van de Oranjespelers. Ook kunnen klanten bij verschillende KPN-winkels de bloempot-challenge die in de campagnefilm terugkomt, aangaan (met een voetbal een bloempot omver trappen,red.).

Credits

Opdrachtgever: KPN
Concept & Strategie: dentsuACHTUNG!
Regisseur: Johan Kramer
Productie: Halal
Media: Mindshare, ABC en Greenhouse
Edit: MRTN
Grading: De Grot
Music: Sizzer

Lees ook:

Jumbo zingt superfans toe samen met Snollebollekes en juichcape
Hornbach wil héél Nederland de komende twee maanden oranje maken
Lidl strikt Rafael van der Vaart voor EK-campagne
Aldi richt zich met nieuwe campagne op het prijsbewuste Oranjelegioen

Volg alles over de Oranje-zomer via ons dossier.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie