Overslaan en naar de inhoud gaan

Adformatie Masterclass: wat bureaus nodig hebben om in 2026 te groeien

Hoe bureaus relevant en winstgevend blijven nu AI, budgetdruk en concurrentie toenemen.
Masterclass Adformatie

Dalende budgetten, toenemende concurrentie en AI die businessmodellen op scherp zet. De creatieve industrie staat onder druk. Hoe leid je als bureau door deze turbulentie heen en hoe zorg je dat je in 2026 nog steeds relevant én winstgevend bent?

Op vrijdagmiddag 30 januari organiseert Adformatie de Masterclass Business, Operations & Groei voor Creatieve Bureaus in Capital C. Zes experts delen concrete inzichten over strategie, AI, positionering, leiderschap en new business — direct toepasbaar in de praktijk.

Onder leiding van Susanne van Nierop (Content Director Adformatie) gaan de sprekers in op de vragen die nu leven bij bureaudirecties en -partners: waar zit onze toegevoegde waarde, hoe benutten we AI zonder onze marge te verliezen en welke keuzes zijn nodig om door te groeien?

Van businessmodel tot AI-strategie

Rik Ledder (TBWA\Neboko) trapt af met pricing, new business en verdienmodellen. 'Automatische groei is geen gegeven meer,' stelt Ledder. 'Bureaus moeten opnieuw bepalen waar hun waarde zit en welke bold choices nodig zijn om kansen te pakken.'

Sander Verhof (Agency Engines) zoomt in op operations en AI. Hij laat zien waar AI écht geld oplevert en waar niet. 'AI is geen reden voor korting,' zegt Verhof. 'Het is juist een kans voor betere marges en nieuwe verdienmodellen, mits je je prijsstrategie slim inricht.'

Leiderschap, teams en scherpe keuzes

Ook leiderschap komt aan bod. Beppie ten Böhmer (Metpit advies) confronteert deelnemers met hun eigen rol als leider: 'In moeilijke tijden moet je durven kiezen. Leiderschap vraagt moed. Juist nu maak jij het verschil voor je team én je bureau.'

Positionering en PR als groeimotor

Tot slot laten Melanie Butter en Bert Hagendoorn (Agency Engines) zien waarom merk, positionering en PR geen nice to have meer zijn. 'Bureaus kunnen niet langer leunen op mond-tot-mondreclame. Consistente PR is een strategische groeimotor voor klanten, talent en reputatie.'

Praktisch, toepasbaar en inspirerend

De masterclass is nadrukkelijk praktisch ingestoken. Deelnemers krijgen inzichten en handvatten die ze de volgende werkdag al kunnen toepassen. Daarnaast is er ruimte om te sparren met vakgenoten en sprekers tijdens de afsluitende netwerkborrel.

Praktische informatie

Waar: Capital C, Amsterdam
Wanneer: Vrijdagmiddag 30 januari
Kosten: €495,- ex. btw (incl. koffie, thee en netwerkborrel)

Mis het niet en reserveer je plek: https://adformatie.nl/groei

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Al abonnee? Log hier in