Zaanse Mayonaise heeft SuperRebel Agency aangesteld als nieuwe creative partner voor de komende merkcampagnes. De keuze volgt op een bureau-oriëntatie en moet een volgende stap in de verdere uitbouw van het merk betekenen. SuperRebel gaat Zaanse Mayonaise begeleiden bij een vernieuwde positionering en campagnestrategie, die in 2026 zichtbaar wordt.
Het mayonaisemerk is onderdeel van Van Wijngaarden, een familiebedrijf dat sinds 1929 actief is en inmiddels vier generaties lang Zaanse Mayonaise produceert volgens het oorspronkelijke recept. De afgelopen jaren investeerde het merk nadrukkelijk in zichtbaarheid via tv, online en buitenreclame. Met de nieuwe samenwerking wil Zaanse Mayonaise de merkbekendheid verder vergroten en de merkvoorkeur verdiepen, met oog voor zowel bestaande als jongere doelgroepen.
Durven opvallen
Volgens Wilco van Dijken, ceo van Van Wijngaarden, past de keuze voor SuperRebel bij de ambitie van het merk om 'creatief zichtbaar te blijven'. 'Zaanse Mayonaise heeft de afgelopen jaren laten zien dat het durft op te vallen, en zoekt een partner die die ambitie begrijpt en samen verder kan brengen', zegt hij.
Ook SuperRebel ziet een match. Chief creative officer Lodewijk Varossieau noemt Zaanse Mayonaise een merk met lef, historie en een vaste plek in het dagelijks leven van veel consumenten. Dat vraagt volgens hem om creatie die 'recht door zee is, durft te staan en relevant blijft voor nieuwe generaties'.
The Family
Zaanse Mayonaise werkte de afgelopen periode samen met The Family, onder meer voor de campagne 'Zo goed als huisgemaakt'. Met de keuze voor SuperRebel lijkt het erop dat het merk een nieuwe creatieve fase ingaat, al is niet officieel bevestigd dat de samenwerking met The Family volledig is beëindigd.
De eerste campagnes van Zaanse Mayonaise en SuperRebel Agency worden in de loop van 2026 verwacht.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu