Overslaan en naar de inhoud gaan

Trending deze week: worden échte mensen vervangen door AI?

Hoe AI-gestuurde influencers de TikTok wereld overnemen.
AI influencers
AI influencers

TikTok ontketend een nieuwe revolutie in influencer marketing dankzij de introductie van AI-gestuurde influencers. Deze innovatieve marketing tool stelt merken in staat om virtuele influencers te creëren die producten kunnen promoten via video's en livestreams op het platform.

related partner content for mobile comes here

 

Alleen maar voordelen?

De opkomst van AI-gestuurde influencers markeert een spannende ontwikkeling op social. Merken kunnen nu op een ‘goedkope’ manier 24/7 aanwezig zijn op TikTok, met gepersonaliseerde en boeiende content. Dit opent nieuwe mogelijkheden voor merken om hun bereik te vergroten, de betrokkenheid van consumenten te verhogen en uiteindelijk hun verkoop te stimuleren. Ook is de schaalbaarheid en consistentie die AI-gestuurde influencers bieden interessant.

 

Ook nadelen!

Maar hoewel de opkomst van AI-gestuurde influencers veelbelovend lijkt, zijn er ook nadelen waar merken en agencies rekening mee moeten houden. De acceptatie van digitale personages door consumenten kan verschillen, wat de effectiviteit van deze strategie kan beïnvloeden. Bovendien moeten merken ervoor zorgen dat de AI-hosts authentiek overkomen en een positieve merkbeleving creëren voor consumenten. AI-beelden worden nog steeds snel herkend en kunnen een gevoel van afstandelijkheid creëren, waardoor ze de kijker nog steeds kunnen afschrikken.

 

Wees kritisch

Ondanks deze uitdagingen biedt de opkomst van AI-gestuurde influencers merken en agencies de kans om hun marketingstrategieën te vernieuwen en te versterken. Ja, deze marketingtool kan een waardevol instrument zijn voor merken om hun merk te laten groeien en te gedijen in het digitale tijdperk. Het is echter van cruciaal belang dat merken kritisch blijven en zich aanpassen aan de behoeften en verwachtingen van hun doelgroep om het volledige potentieel van deze trend te benutten. Of moeten we het gewoon lekker bij échte mensen houden? En gaan we hierin toch (nog) een stapje te ver?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in