Overslaan en naar de inhoud gaan

Rafne ten Oever groeit door tot head of AI bij Rituals

In een paar jaar tijd maakt Ten Oever flinke stappen bij het beautybedrijf.
rafne
Rafne ten Oever vindt dat we voorzichtig moeten zijn met de 'AI-roes'.

Rafne ten Oever is aangesteld als head of AI bij Rituals. De nog jonge Ten Oever maakt in rap tempo carrière binnen het beautybedrijf. Ze startte in 2019 als CRM data analyst, waarna ze doorgroeide van AI analyst naar AI team lead tot head of AI.

In haar nieuwe rol binnen de Business Technology-afdeling zal ze zich richten op het versnellen van de AI-transformatie van het merk, onder meer door het bouwen van infrastructuur, het opschalen van de AI-capaciteit en het leiden van het AI-team.

Bekroning

Ten Oever speelde eerder een sleutelrol in het AI-aanbevelingssysteem van Rituals, dat vorig jaar werd bekroond met de DDMA Customer Data Innovation Award. Volgens AI-directeur Martijn Botermans is haar benoeming een volgende stap in 'het structureel verankeren van AI' binnen de organisatie.

De AI-roes

Rafne ten Oever viel begin dit jaar op tijdens Koffiedik Kijken, waar ze waarschuwde om realistisch te blijven als het om 'de AI-roes' gaat. 'Voor AI geldt nog altijd: je moet wel moeite steken in je prompts. Een Fiat Panda wordt niet ineens een Ferrari', zo luidde haar onverholen voorspelling.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in