Overslaan en naar de inhoud gaan

René Repko vangt het vertrek op van marketingdirecteur Jorieke de Vries bij Jumbo

Ervaren marketeer gaat vanaf maandag op interimbasis aan het werk bij supermarktketen.
Rene Repko
Rene Repko
© René Repko - general manager (a.i)

René Repko gaat de komende maanden op interimbasis de rol van marketingdirecteur invullen bij Jumbo Supermarkten. Hij vangt daar het vertrek op van Jorieke de Vries. Repko begint maandag al aan zijn klus.

De Vries maakte woensdag bekend om Jumbo per 1 augustus te verlaten, nog geen twee jaar na haar komst als marketingdirecteur. De 14 jaar daarvoor werkte ze voor Lidl. ‘Ik was mijn inmiddels zestiende kerstcampagne voor een supermarkt aan het ontwikkelen en toen dacht ik: dit wordt wel heel bekend terrein', schreef De Vries over haar besluit. Wat ze hierna gaat doen is nog niet bekend.

Koers voortzetten

Jumbo laat Adformatie weten dankbaar te zijn voor het werk dat De Vries er heeft verzet. Ze heeft in haar periode bij Jumbo gebouwd aan het marketing- en retailmediateam, waarbij onder andere een nieuwe marketingstrategie is ontwikkeld en ‘de aangescherpte commerciële focus tot uiting is gebracht’. ‘Jumbo heeft er dan ook alle vertrouwen in dat het marketing- en retailmediateam de komende periode de gekozen koers kan voortzetten.’

Vooralsnog gaat dat aan de hand van de zeer ervaren René Repko gebeuren. Hij was in het verleden de hoogst verantwoordelijke voor marketing bij onder meer Albert Heijn, Hema, Rituals en Action. In 2008 werd hij gekroond tot Marketeer of the Year, de voorloper van de huidige award CMO of the Year van Adformatie. 

Repko adviseert sinds 2018 vanuit zijn eigen bureau diverse retail- en lifestylemerken, waaronder State of Art en America Today.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in