René Repko gaat de komende maanden op interimbasis de rol van marketingdirecteur invullen bij Jumbo Supermarkten. Hij vangt daar het vertrek op van Jorieke de Vries. Repko begint maandag al aan zijn klus.
De Vries maakte woensdag bekend om Jumbo per 1 augustus te verlaten, nog geen twee jaar na haar komst als marketingdirecteur. De 14 jaar daarvoor werkte ze voor Lidl. ‘Ik was mijn inmiddels zestiende kerstcampagne voor een supermarkt aan het ontwikkelen en toen dacht ik: dit wordt wel heel bekend terrein', schreef De Vries over haar besluit. Wat ze hierna gaat doen is nog niet bekend.
Koers voortzetten
Jumbo laat Adformatie weten dankbaar te zijn voor het werk dat De Vries er heeft verzet. Ze heeft in haar periode bij Jumbo gebouwd aan het marketing- en retailmediateam, waarbij onder andere een nieuwe marketingstrategie is ontwikkeld en ‘de aangescherpte commerciële focus tot uiting is gebracht’. ‘Jumbo heeft er dan ook alle vertrouwen in dat het marketing- en retailmediateam de komende periode de gekozen koers kan voortzetten.’
Vooralsnog gaat dat aan de hand van de zeer ervaren René Repko gebeuren. Hij was in het verleden de hoogst verantwoordelijke voor marketing bij onder meer Albert Heijn, Hema, Rituals en Action. In 2008 werd hij gekroond tot Marketeer of the Year, de voorloper van de huidige award CMO of the Year van Adformatie.
Repko adviseert sinds 2018 vanuit zijn eigen bureau diverse retail- en lifestylemerken, waaronder State of Art en America Today.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu