Overslaan en naar de inhoud gaan

Overname leidt tot retailmedianetwerk van bijna 4000 schermen

Rap Media neemt de Octocast-software over van branchegenoot UW-s en kan nu een completer platform genaamd Rrun aanbieden.
RRUN
© Foto: aangeleverd

Een overname binnen de retailmediawereld moet het adverteren op digitale reclameschermen in winkels aantrekkelijker maken voor diezelfde winkeleigenaren. Rap Media neemt het content management systeem Octocast over van UW-s en bouwt daar één nieuw platform omheen. Dat platform heet Rrun. Marktpartijen RetailMedia.One en Norm zijn ook betrokken bij het het nieuwe platform. 

De overname leidt tot een nieuw 'instore retailmediaplatform' dat bijna 4000 schermen telt. Volgens de betrokken partijen is Rrun de grootste geïntegreerde propositie voor onafhankelijke instore schermcommunicatie en retailmedia in Nederland. Wie er gebruikmaken van die schermen? Bij UW-s zijn dat vooral grotere franchiseorganisaties van grote supermarktketens en bij RAP Media zijn dat kleinere en grotere non-food retailers. 

Automatisering

Al die retailers krijgen met Rrun toegang tot een retailmedianetwerk dat zowel de techniek, software als inkomsten regelt. RetailMedia.One is hierbij betrokken met een (programmatic) retailmedianetwerk. Campagnes worden automatisch verkocht, beheerd en financieel afgehandeld. De betrokken partijen beloven een 'centrale en transparantie financiële afhandeling van campagnes en betrouwbare afdracht aan retailers', wiens schermen in de winkels immers reclames tonen waar de consument op aanslaat. Die reclames kunnen eigen content zijn, maar ook regionale of landelijke campagnes via bureaus of adverteerders.

De adverteerders en retailers krijgen via retail-inzichtenplatform Norm 'volledig inzicht in footfall, campagneresultaten en sales-attributie', melden de partijen achter Rrun. 

'Met Rrun verdienen retailers structureel aan ‘eigen’ retail media én worden ze onderdeel van een groot landelijk (en programmatic) netwerk dat interessant is voor grote adverteerders en bureaus', stelt Mark Stockx, oprichter van RetailMedia.One.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in