Een overname binnen de retailmediawereld moet het adverteren op digitale reclameschermen in winkels aantrekkelijker maken voor diezelfde winkeleigenaren. Rap Media neemt het content management systeem Octocast over van UW-s en bouwt daar één nieuw platform omheen. Dat platform heet Rrun. Marktpartijen RetailMedia.One en Norm zijn ook betrokken bij het het nieuwe platform.
De overname leidt tot een nieuw 'instore retailmediaplatform' dat bijna 4000 schermen telt. Volgens de betrokken partijen is Rrun de grootste geïntegreerde propositie voor onafhankelijke instore schermcommunicatie en retailmedia in Nederland. Wie er gebruikmaken van die schermen? Bij UW-s zijn dat vooral grotere franchiseorganisaties van grote supermarktketens en bij RAP Media zijn dat kleinere en grotere non-food retailers.
Automatisering
Al die retailers krijgen met Rrun toegang tot een retailmedianetwerk dat zowel de techniek, software als inkomsten regelt. RetailMedia.One is hierbij betrokken met een (programmatic) retailmedianetwerk. Campagnes worden automatisch verkocht, beheerd en financieel afgehandeld. De betrokken partijen beloven een 'centrale en transparantie financiële afhandeling van campagnes en betrouwbare afdracht aan retailers', wiens schermen in de winkels immers reclames tonen waar de consument op aanslaat. Die reclames kunnen eigen content zijn, maar ook regionale of landelijke campagnes via bureaus of adverteerders.
De adverteerders en retailers krijgen via retail-inzichtenplatform Norm 'volledig inzicht in footfall, campagneresultaten en sales-attributie', melden de partijen achter Rrun.
'Met Rrun verdienen retailers structureel aan ‘eigen’ retail media én worden ze onderdeel van een groot landelijk (en programmatic) netwerk dat interessant is voor grote adverteerders en bureaus', stelt Mark Stockx, oprichter van RetailMedia.One.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu