Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijven maken actiefiguren via ChatGPT en delen trots het resultaat

Het meest opmerkelijke op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
TBS
TBS

Toen je vroeger door de speelgoedwinkel liep, bleef je ongetwijfeld even staan bij de actiefiguren. Eigenlijk wilde je de winkel niet verlaten zonder zo'n poppetje van jouw favoriete tv-personage, artiest of superheld.

Maar ja, als kind kon je niet altijd zes gooien. Inmiddels is daar verandering in gekomen, want ChatGPT maakt alle jeugddromen waar. Met het AI-programma kun je alles en iedereen op basis van een foto omtoveren tot een actiefiguur.

Merken maken daar gretig gebruik van en delen op social media hoe zij (of hun personeel) eruit zouden zien in een plastic verpakking.

Podimo heeft wel oren naar die door ChatGPT gemaakte actiefiguren.

Ook de stagiair van EasyToys geniet met volle teugen.

tbs

Omroep Brabant raakt direct geïnspireerd.

tbs

Het duurt dan ook niet lang voordat de actiefiguren op de redactie worden geïntroduceerd.

tbs

Greetz bezorgt ook nog een actiefiguur.

Klanten zien direct mogelijkheden

TBS

De hamster van Albert Heijn blijkt van alle (super)markten thuis te zijn

Bonuspunten als de supermarkt daadwerkelijk actiefiguren uitbrengt.

TBS

Ook For You Agency komt in actie.

Tot slot laat het Wereld Natuur Fonds zien dat plastic lang niet altijd fantastic is.

In samenwerking met Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Marloes Gort.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in