All Response Media verzorgt vanaf juli de landelijke media-inzet voor de nieuwe DRTV-campagne van Proefdiervrij: ‘Het Rad van Dierenleed’. De campagne is bedoeld om fondsen te werven en het bewustzijn rondom het gebruik van proefdieren te vergroten. Emotie en urgentie staan centraal.
Slechts een op de acht proefdieren overleeft wetenschappelijke experimenten. Dit thema wordt verbeeld in een DRTV-spot waarin een beagle pup genaamd Lola in een groot rad terechtkomt, een macabere variant op het Rad van Fortuin. Slechts één vakje biedt uitweg – een metafoor voor de willekeur en wreedheid van dierproeven.
Met de call-to-action – ‘Help ons dit dierenleed te stoppen. Ga naar proefdiervrij.nl en word donateur’ – zet de campagne in op maximale betrokkenheid van de kijker. Via twee speciaal ingerichte landingspagina’s kunnen geïnteresseerden gemakkelijk structureel of eenmalig doneren.
Multimediale aanpak
De campagne wordt breed verspreid via een mix van massamedia, online advertenties en eigen middelen van Proefdiervrij: tv en buitenreclame: All Response Media verzorgt de inkoop en executie van de tv-spot en buitenreclame, zichtbaar vanaf juli op landelijke tv en op drukbezochte locaties. In september volgt een nieuwe impuls via Socutera.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nuIk heb een aantal jaar voor Proefdiervrij mogen werken als audio-visuele producer toen het nog klant was bij Roorda Reclamebureau. Een geweldig bureau waar ik nog steeds veel voor werk met veel plezier. Helaas is Proefdiervrij geen klant meer bij Roorda en helaas is het kennelijk nog steeds een topic. Schandalig dat er nog proefdieren bestaan. Bij deze wil ik mijn werkzaamheden geheel belangeloos opnieuw aanbieden aan Proefdiervrij zodat ik misschien toch weer een steentje kan bijdragen...