Creatief bureau Natwerk heeft besloten om een extern reclamebureau in de arm te nemen en daarbij is de keuze unaniem op Dawn gevallen. Er ging een 'zorgvuldig oriëntatietraject' onder leiding van pitchconsultant Peter van Leeuwen (Leone) vooraf. Daarna volgde geen pitch maar een 'chemistry meeting'.
Partner Reinier Steures spreekt van een 'opvallende stap voor een bureau dat bekendstaat om z’n eigenzinnige campagnes, die vaak zelf onderwerp van gesprek worden'. Maar volgens Natwerk is het juist nú tijd voor een frisse blik van buitenaf.
Scherpte van buitenaf
Steures: 'Het is een logisch vervolg op jaren van zelfpromotie. We hebben veel zelf gedaan de afgelopen tijd: advertenties in het FD, radiospots op BNR, Bonne Suits-pakken voor onze klanten en leads, productontwikkeling (Farioli) – noem het maar op. En dat werkte. We groeien. We krijgen op korte termijn veel aanvragen en nieuwe klanten door onze campagnes, maar we weten ook, net als de mensen van Dawn, dat effectieve merkbouw vraagt om langetermijnvisie.'
Steures zegt dat Natwerk - net als veel merken - veel inhouse creatieven en merkstrategen heeft. 'Maar juist die scherpte van buitenaf heeft ons weer op een andere manier naar onszelf laten kijken en daarmee naar ons merk, onze campagnes en proposities. Een frisse blik van een reclamebureau kan echt het verschil maken. Ik kan het elk merk aanraden om met een bureau samen te werken.'
IJscoman
Natwerk koos bewust voor een 'chemistry meeting' in plaats van een klassieke pitch. 'Zo’n gesprek geeft je inzicht in elkaars manier van denken en samenwerken. Geen presentatie, maar echte interactie.'
'Reclame voor een reclamebureau maken is een beetje als ijs verkopen aan een ijscoman. Maar als het dan werkt, weet je zeker dat je iets goeds te pakken hebt', zegt Jurian van der Hoeven, managing partner van Dawn.
De eerste printadvertentie verscheen 13 juni in het FD.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu