De Vegetarische Slager heeft Dept aangesteld als nieuw social lead agency voor Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. In die rol is het bureau, per direct, verantwoordelijk voor de redactionele strategie, community management, paid social en always-on content van en op de eigen kanalen van De Vegetarische Slager.
Met Dept wil het merk van plantaardige vleesvervangers de markt 'verder openbreken met social-first content die aansluit op de leefwereld van de community'. Het bureau gaat dat naar eigen zeggen doen met een team van specialisten in verschillende landen, dat lokaal relevante content ontwikkelt om het merkverhaal van De Vegetarische Slager te versterken.
Geen harde pitch
De Vegetarische Slager is bij Dept uitgekomen na een pitch, die plaatsvond tussen het einde van het eerste kwartaal en begin van het tweede kwartaal. Van een hard pitchproces was geen sprake, antwoordt Dept desgevraagd.
TBWA is volgens Dept nog steeds het leidende ATL-bureau, dus gericht op reclame via massamedia om de merkbekendheid te vergroten en verbeteren.
Verkocht aan moederbedrijf van Vivera
De aanstelling van Dept volgt enkele maanden nadat De Vegetarische Slager een nieuwe eigenaar heeft gekregen. Het van oorsprong Nederlandse bedrijf, in 2010 opgericht door Jaap Korteweg, werd een paar jaar geleden door Korteweg verkocht aan Unilever. In maart verkocht Unilever het vleesvervangermerk door aan JBS, een Braziliaans bedrijf dat ook eigenaar is van (concurrerend) vleesvervangermerk Vivera. JBS is een omstreden bedrijf vanwege (vermeende) schandalen rondom omkoping, het schenden van milieuregels en sjoemelen met vlees, schreef RTL Nieuws destijds.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu