
WPP is van plan zijn mediatak GroupM te hernoemen naar WPP Media. Dat meldt Adage op basis van bronnen. Mogelijk zou de holding hiermee de naam meer stroomlijnen met die van rivalen als Publicis Media en Omnicom Media Group.
Ingewijden melden aan Adage dat het een verstandige en logische stap zou zijn voor WPP. Maiko Valentijn, ceo van GroupM in Nederland reageert: 'WPP is een heel mooi merk en het zou mooi nieuws zijn, maar op dit moment kunnen wij niet reageren op speculaties.'
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWGroupM sinds 2003
WPP vormde GroupM in 2003 na een fusie van Mediaedge:CIA en MindShare Worldwide. Nu bestaat de groep uit Mindshare, Wavemaker en EssenceMediacom. GroupM is de grootste media-inkoper ter wereld met ongeveer 40.000 mensen in dienst, meer dan een derde van het totale wereldwijde personeelsbestand van WPP.
Lichte daling omzet
WPP rapporteerde in het eerste kwartaal van dit jaar een lichte daling van de omzet. De wereldwijde economische situatie is daar debet aan, evenals klanten die voorzichter zijn met bestedingen en de kosten van de reorganisatie die WPP doorvoert om sneller te kunnen schakelen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee