Overslaan en naar de inhoud gaan

Ahold-topman: ‘Grote prijsstijgingen supermarkt voorlopig voorbij’

Mullers grootste zorg is nu dat de huishoudbudgetten zowel in Europa als Amerika sterk onder druk staan.
'Uien steeds duurder'
'Uien steeds duurder'
'Uien steeds duurder'
'Uien steeds duurder'

De grote prijsstijgingen in de supermarkten zijn voorlopig voorbij, verwacht topman Frans Muller van Ahold Delhaize. Muller ziet na een lange periode van prijsstijgingen eindelijk herstel. ‘We hebben een enorme klap gekregen door de inflatie en de stijgende energie- en grondstofprijzen. Onze grootste zorg is nu dat we de huishoudbudgetten, die nog steeds zowel in Europa als Amerika sterk onder druk staan, ondersteunen met onze huismerken, onze promoties, en door afspraken met onze leveranciers.’

related partner content for mobile comes here

Uien

De prijzen in de winkels kunnen per categorie nog wel verschillen, zegt Muller. ‘De uien en aardappelen worden steeds duurder, vanwege de matige oogsten. Hetzelfde geldt voor cacao en olijfolie. Maar zuivel wordt bijvoorbeeld weer goedkoper.’ Ahold investeert steeds meer in eigen huismerken. ‘Onze Prijsfavorieten doen het erg goed. Dat zijn er inmiddels tweeduizend en zij dragen sterk bij aan de groei.’ Ook is het concern bezig de kosten omlaag te brengen. Dit jaar wil Ahold een miljard euro bezuinigen.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in