Overslaan en naar de inhoud gaan

Lauren van der Heijden (DPG Media): ‘Een hele grote groep adverteerders is gewoon weg’

Koop Nederlandse waar? ‘Natuurlijk voelen we sympathie voor Nederlandse partijen, maar het mediaplan moet wel overeind blijven.'
Maiko Valentijn, Lauren van der Heijden, Aschwin de Bruijn (van rechtsonder met de klok mee)
Maiko Valentijn, Lauren van der Heijden, Aschwin de Bruijn (van rechtsonder met de klok mee)
© Adformatie Connects Daily

Adformatie Connects Daily is een online videopanel voor professionals in marketing, media, communicatie en reclame waarin we met specialisten inzoomen op een onderwerp dat te maken heeft met het coronavirus.

In deze aflevering spreken we drie top-mediaprofessionals: Lauren van der Heijden, directeur advertising bij DPG Media, Maiko Valentijn, ceo bij Mediacom en Aschwin de Bruijn, managing director bij Magna Global.

Budget weghalen bij Google?

Een veelgehoord crisisgeluid is: 'koop Nederlandse waar'. Moeten adverteerders hun spendings verleggen van de big techs naar Nederlandse media?

  • Maar ja, hoeveel Nederlandse media zíjn er eigenlijk nog?
  • Ziet het panel naar aanleiding van de crisis een verschuiving naar inkoop bij Nederlandse media?
  • Wat vinden zij eigenlijk van de oproep om meer budget te gunnen aan Nederlandse media in deze moeilijke tijden?
  • Willen en kunnen zijn twee dingen. Zijn er praktische bezwaren die de goede bedoelingen doorkruisen?

Kijk hieronder het gehele (niet-ge-edite) videogesprek. (Duur: 16:53)

Adformatie Connects Daily #8

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu
Erik Mooibroek

Wat onderbelicht is is de vraag waar de merken zijn die niets van zich laten horen. Welke merken zijn dat en waarom laten ze niets van zich horen. Dat dagbladen een wezenlijke bijdrage leveren aan de merk KPI's is wel bekend. Waarom wordt daar relatief weinig mee gedaan in deze Corona crisis? ROI gaat boven 'koop lokaal' zoals Lauren schetst.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in