Adformatie Connects Daily is een online videopanel voor professionals in marketing, media, communicatie en reclame waarin we met specialisten inzoomen op een onderwerp dat te maken heeft met het coronavirus.
In deze aflevering spreken we drie top-mediaprofessionals: Lauren van der Heijden, directeur advertising bij DPG Media, Maiko Valentijn, ceo bij Mediacom en Aschwin de Bruijn, managing director bij Magna Global.
Budget weghalen bij Google?
Een veelgehoord crisisgeluid is: 'koop Nederlandse waar'. Moeten adverteerders hun spendings verleggen van de big techs naar Nederlandse media?
- Maar ja, hoeveel Nederlandse media zíjn er eigenlijk nog?
- Ziet het panel naar aanleiding van de crisis een verschuiving naar inkoop bij Nederlandse media?
- Wat vinden zij eigenlijk van de oproep om meer budget te gunnen aan Nederlandse media in deze moeilijke tijden?
- Willen en kunnen zijn twee dingen. Zijn er praktische bezwaren die de goede bedoelingen doorkruisen?
Kijk hieronder het gehele (niet-ge-edite) videogesprek. (Duur: 16:53)

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nuWat onderbelicht is is de vraag waar de merken zijn die niets van zich laten horen. Welke merken zijn dat en waarom laten ze niets van zich horen. Dat dagbladen een wezenlijke bijdrage leveren aan de merk KPI's is wel bekend. Waarom wordt daar relatief weinig mee gedaan in deze Corona crisis? ROI gaat boven 'koop lokaal' zoals Lauren schetst.