Linda.meiden minder vaak in print, meer focus op online content

Aantal vernieuwingen bij mediamerk voor millenials en GenZ.

Linda.meiden voert vanaf vandaag vernieuwingen door. Het printmagazine blijft de spil, maar gaat van zes naar vier edities per jaar. Wel wordt het formaat groter en het blad dikker. De focus komt nog meer te liggen op online content. Er komt een nieuwe app vanaf juni is er een betaald digitaal abonnement.

Hoofdredacteur Mandy Woelkens: 'Onze doelgroep leeft steeds meer online en dus passen wij ons daarbij aan. We richten ons op het digitaal uitbreiden van het merk. De magazines blijven van cruciaal belang, maar we gaan ons meer richten op hoogwaardige en boeiende online content. Het uiteindelijke doel: een online omgeving voor jongeren creëren, gevuld met verhalen, video’s, interviews en podcasts.'

De stap naar een printmagazine met groter formaat en ruim tweehonderd pagina's volgt uit lezersonderzoek. Dat toonde aan dat er een groeiende vraag is naar 'een magazine dat opvalt, tof genoeg is om op je socials te delen én het ook hartstikke leuk doet op je salontafel'. 

Vorig jaar veranderde Linda. al van koers waarbij de mobiele telefoon voortaan de dominante factor is.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie