Overslaan en naar de inhoud gaan

Bestedingen aan audioreclame stijgen in eerste kwartaal door naar 51 miljoen euro

Groei van 3,7 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.
Audio
Audio

Dat de bestedingen aan audio blijven groeien, is geen verrassing. De audioreclamemarkt was in 2024 goed voor een netto recordomzet van 260 miljoen euro.

Digitale audioreclame stijgt sterk

Digitale radioreclame stijgt het hardst: met 35 procent naar 3,1 miljoen euro. Ook reclame in podcasts doet het goed met een stijging van bijna 10 procent naar 9 ton. Spotreclame op radio blijft met 44,4 miljoen euro (een plus van 3 procent) het grootste segment en maakt 87 procent uit van het totaal. Branded contentreclame daalt naar 2,6 miljoen euro.

Branches en adverteerders

De top-3 branches zijn gezamenlijk goed voor de helft van de radioreclame; Retail doet 30 procent, Financiële Dienstverlening en Transport hebben elk 10 procent. De top 10 van 875 merken die in het eerste kwartaal gebruik hebben gemaakt van radio, kent zes retailers, drie telecomaanbieders en een loterij. Lidl pakt met een verdubbeling van de bestedingen de koppositie. KPN gaat van 1 naar 2, gevolgd door Odido. Aldi en Jumbo completeren de top-5.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in