
Adverteerders besteedden in het eerste kwartaal van dit jaar 3,7 procent meer aan audioreclame dan dezelfde periode vorig jaar. De totale bestedingen aan audioreclame kwamen daarmee uit op ruim 51 miljoen euro, blijkt uit de nieuwste audioreclameomzetcijfers die Audify vandaag publiceert.
Dat de bestedingen aan audio blijven groeien, is geen verrassing. De audioreclamemarkt was in 2024 goed voor een netto recordomzet van 260 miljoen euro.
Vacatures
Specialist Online Marketing
FirdaAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comDigitale audioreclame stijgt sterk
Digitale radioreclame stijgt het hardst: met 35 procent naar 3,1 miljoen euro. Ook reclame in podcasts doet het goed met een stijging van bijna 10 procent naar 9 ton. Spotreclame op radio blijft met 44,4 miljoen euro (een plus van 3 procent) het grootste segment en maakt 87 procent uit van het totaal. Branded contentreclame daalt naar 2,6 miljoen euro.
Branches en adverteerders
De top-3 branches zijn gezamenlijk goed voor de helft van de radioreclame; Retail doet 30 procent, Financiële Dienstverlening en Transport hebben elk 10 procent. De top 10 van 875 merken die in het eerste kwartaal gebruik hebben gemaakt van radio, kent zes retailers, drie telecomaanbieders en een loterij. Lidl pakt met een verdubbeling van de bestedingen de koppositie. KPN gaat van 1 naar 2, gevolgd door Odido. Aldi en Jumbo completeren de top-5.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee