Overslaan en naar de inhoud gaan

'Creatieve vrijheid aan banden, cross-category innoveren en kwaliteitskeurmerk voor bureaus'

In De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Letty Faas (Sonos) en Fred Moolhuijsen (PitchResult)
podcast
Letty Faas (Sonos) en Fred Moolhuijsen (PitchResult)

In de nieuwste aflevering van De Boardroom gaan Ronald ter Voert en Bert Hagendoorn in gesprek met Letty Faas (commercieel directeur Benelux Sonos) en Fred Moolhuijsen (eigenaar PitchResult) over tal van actuele en urgente zaken in de wereld van creativity, marketing & digital.

Naast opmerkelijk (inter)nationaal nieuws van Bert, wat de tafelgasten is opgevallen in de business en hun zakelijke uitdagingen, staan daarnaast een drietal onderwerpen op de agenda. Dit keer zijn dat:

 1. Moet je creativiteit aan banden leggen? 
Onlangs lag de creativiteit van vakgenoten weer eens onder een vergrootglas. Met dank aan de American Eagle-campagne met Sydney Sweeney, bekritiseerd om  onder meer een dubbelzinnige woordspeling. Maar ook Walibi’s Fright Nights-campagne, waarin een vrouw bloederig in een shredder belandt. Sommigen prijzen dit als creatieve vrijheid, anderen zien het als bewuste provocatie. Rijst de vraag: moeten we creativiteit aan banden leggen? 'Een goed, professioneel bureau zou deze campagnes nooit ontwikkeld hebben', aldus Moolhuijsen.

2. Kan je succesvol innoveren buiten je categorie? 
Veel bedrijven werken nog in silo’s, omdat dit historisch zo is gegroeid en verandering lastig blijft. Zowel intern als in de sector zelf. Toch moet een merk vandaag de dag verder kijken dan zijn eigen portfolio dik is en op productniveau samenwerken om kennis, ervaring en innovatie te bundelen. Die samenwerking is echter kwetsbaar: één fout kan het partnerschap én beide reputaties schaden. Faas: 'In sommige gevallen, zoals bij automotive, moeten we zelfs pitchen voor een partnership.'

3. En: Moeten bureaus aan een kwaliteitskeurmerk?
Onlangs slaakte de Via nog een noodkreet: door de opmars van AI en automatisering zou de bureauwereld versneld in verval raken. De oplossing lijkt een meerkoppig monster: van consolidatie, een nieuw verdienmodel tot de roep om een kwaliteitskeurmerk voor bureaus. Is die laatste een haalbare kaart of een proefballonnetje dat elders ook niet werkt? 'Voor een gezonde markt hebben we aan honderd bureaus genoeg', aldus Moolhuijsen.

Wat zeggen recente onderzoeken? Welke trends tekenen zich hierbij af in de markt? En hoe kijken onze tafelgasten er tegenaan? 

Sidekick: Bert Hagendoorn. Presentatie: Ronald ter Voert.

Stream deze aflevering als podcast of video via: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in