Overslaan en naar de inhoud gaan

Dit zijn de genomineerden voor de beste audioreclame

De Audify Awards worden vrijdag uitgereikt op de Dag van de Audio.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Audify Awards worden komende vrijdag 4 oktober tijdens de ‘Dag van de Audio’ uitgereikt aan de beste audiocommercial en de meest invloedrijke audio-ambassadeur van het jaar. Audify maakte de tien genomineerden bekend, vijf in elke categorie.

related partner content for mobile comes here

De prijsuitreiking is live te volgen via een speciale radio-uitzending op Adformatie.nl.

Genomineerden Beste Audiocommercial 2024

1. FrieslandCampina - Valess 'Net als kip'
Bureaus: Joe Public Amsterdam, MacLoud, GroupM Jurycommentaar: “Met een humoristische knipoog naar de 'duck test' valt deze commercial op door de overdrijving van wat het níet is, wat de luisteraar direct prikkelt."

2. Nederlandse Spoorwegen - ‘Kom bij ons Topteam op de trein’
Bureaus: TBWA, Mindshare Jurycommentaar: “de radiocommercials hebben een vrolijke song in een crossmediale omgeving die ervoor zorgt dat deze NS-vacaturecampagne blijft hangen bij de luisteraar."

3. OHRA - ‘Oh ooh’
Bureaus: Joe Public Amsterdam, Public Audio, Mindshare Jurycommentaar: “De verhalen van huisdieren in de problemen, gecombineerd met uitstekend sounddesign, maken deze commercial een herkenbare en effectieve boodschap voor huisdierenbezitters.

4. Initiatief Doemaarapart - ‘Doe maar apart’
Bureaus: Han Snel, Bobkommer Studio's, Zuiver Jurycommentaar: “Het creatieve gebruik van het woord ‘apart’ en de sterke karakters zorgen ervoor dat deze campagne over het inleveren van elektronisch afval echt opvalt."

5. de VakantieDiscounter - ‘Die snapt vakantie’
Bureaus: Indie, Levalo, Stroom Jurycommentaar: “Deze campagne speelt slim in op dagelijkse werk-geluiden die transformeren in vakantiegeluiden, wat de verbeelding van de luisteraar prikkelt en activeert.

Genomineerden Audio-Ambassadeur 2024

1. Hanka de Bruin / Jacobs Douwe Egberts
Toelichting: Hanka versterkt de merkrijkheid door slimme audio-inzet bij zowel Douwe Egberts als Pickwick. Zij is een sterke pleitbezorger -op basis van resultaat- van de kracht van geluid.

2. Jeffrey Koen / dentsu
Toelichting: Jeffrey heeft binnen dentsu bewezen dat radio en audio cruciale onderdelen zijn van een mediaplan, ondersteund door uitgebreid onderzoek en sterke onderbouwing.

3. Postcode Loterij / Koen Coopmans
Toelichting: Koen heeft de Postcode Loterij getransformeerd tot een innovator in audio: gebruikmakend van zowel branded audio content als een sterke focus op addressable audioreclame.

4. Media Reverse / Femke van den Boomen, Sjors Kroon en Kelly de Heij
Toelichting: Dit team zet podcastreclame effectief in voor klanten zoals het Rode Kruis en Bruna, ondersteund door grondig onderzoek naar de impact van audio.

5. Pol Juffermans / Wavemaker
Toelichting: Pol is een drijvende kracht achter het gebruik van audioreclame in de FMCG-sector, waar audio nog vaak onderbenut blijft. Met succes voor de klant zet hij audio in voor deze grote merken en helpt hij ze in hun audio journey.

Jury en jurering

De vakjury voor de categorie ‘Beste Audiocommercial’ bestaat uit: Susanne van Nierop (Adformatie), Kees Kroot (Soundcircus), Marcel Hartog (Joe Public), Jeroen de Bakker (Airborne), Maik Cox (AMP Amsterdam).
Voor de categorie ‘Audio-Ambassadeur’ is de beoordeling gedaan door Dagmar Bakker (Ster), Edwin Koeners (Audiohuis), Rutger Praamstra (DPG Radio), Wolter Klinkert (Talpa Network).

Beide jury's hebben de inzendingen beoordeeld op creativiteit, impact, uniciteit en effectiviteit. Ook keken ze naar de manier waarop de campagnes opvallen in de huidige reclameblokken en welke innovatieve rol de genomineerden spelen in de audiomarkt.

Bekendmaking en uitreiking

De winnaars worden bekendgemaakt tijdens een speciale radio-uitzending op vrijdag 4 oktober, van 16:30 tot 17:00 uur tijdens de Dag van de Audio, live te volgen via de radio-uitzending op Adformatie.nl.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in