Overslaan en naar de inhoud gaan

Netflix onderzoekt bod op onderdelen Warner Bros. Discovery

Meerdere partijen geïnteresseerd in overname.
streaming
© Shutterstock

Netflix onderzoekt of het een bod wil doen op de studio- en streamingactiviteiten van Warner Bros. Discovery, bekend van onder meer zenders als Discovery en streamingdienst HBO Max. Dat meldt persbureau Reuters op basis van ingewijden.

Het concern zou inmiddels een financieel adviseur hebben ingeschakeld. Netflix heeft volgens de bronnen ook toegang gekregen tot de dataroom, die de financiële details bevat die nodig zijn om een bod uit te brengen.

Onder meer het net gefuseerde Paramount Skydance toonde in september interesse in Warner Bros. Discovery, net als Comcast. Daarom kondigde de firma onlangs aan opties te onderzoeken om de waarde voor aandeelhouders te maximaliseren. De keuze daarbij ligt tussen doorgaan met een geplande splitsing, waarbij de film- en televisiestudio's en HBO Max zouden worden gescheiden van de televisietak, of dat het een verkoop van het hele bedrijf of delen ervan zou nastreven.

Warner Bros. Discovery ontstond in 2022 na een fusie. Als er een deal komt, dan is dat de volgende stap in de consolidatie binnen de entertainmentwereld.

Bron: ANP. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in