Overslaan en naar de inhoud gaan

Amazon en Netflix sluiten advertentiedeal, nog niet in Nederland

De advertentieruimte van Netflix komt beschikbaar op het demand-side platform (DSP) van Amazon.
Netflix
© Netflix

Amazon en Netflix gaan een samenwerking aan om de advertentieruimte van Netflix beschikbaar te maken op het demand-side platform (DSP) van Amazon.

Tegen het vierde kwartaal kunnen merken in twaalf markten, waaronder Australië, Japan, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Mexico, Canada, Brazilië, Italië en Duitsland, de inventory van Netflix inkopen via het DSP van Amazon. 

Amy Reinhard, president van Netflix Advertising: 'Deze samenwerking met Amazon sluit perfect aan bij ons streven om adverteerders nog meer flexibiliteit te bieden bij hun aankopen om hun marketingdoelen te bereiken. Dat doen we door de Amazon DSP te integreren en in de loop van de tijd nog geavanceerdere mogelijkheden te bieden.'

Amazon (Prime) breidt daarmee de mogelijkheden in streaming. Eerder integreerde Amazon al Warner Bros. Discovery (HBO Max), Disney (Disney+, Hulu, ESPN), Fox (Tubi en Fox One) en NBCUniversal (Peacock). 'Ons doel is om het adverteerders makkelijker te maken al hun tv-planning en -inkoop te beheren met Amazon Ads', zegt Paul Kotas, senior vicepresident van Amazon Ads.

Nog niet in Nederland

In Nederland heeft Netflix nog geen advertentiemogelijkheden, maar met deze deal met Amazon zou die stap wel dichterbij kunnen komen. 

Amazon Prime heeft hier ook pas sinds eind augustus reclame. Het Prime-lidmaatschap werd automatisch omgezet naar een abonnement met advertenties.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Abonneer nu

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie
Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in