Amazon en Netflix gaan een samenwerking aan om de advertentieruimte van Netflix beschikbaar te maken op het demand-side platform (DSP) van Amazon.
Tegen het vierde kwartaal kunnen merken in twaalf markten, waaronder Australië, Japan, de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Mexico, Canada, Brazilië, Italië en Duitsland, de inventory van Netflix inkopen via het DSP van Amazon.
Amy Reinhard, president van Netflix Advertising: 'Deze samenwerking met Amazon sluit perfect aan bij ons streven om adverteerders nog meer flexibiliteit te bieden bij hun aankopen om hun marketingdoelen te bereiken. Dat doen we door de Amazon DSP te integreren en in de loop van de tijd nog geavanceerdere mogelijkheden te bieden.'
Amazon (Prime) breidt daarmee de mogelijkheden in streaming. Eerder integreerde Amazon al Warner Bros. Discovery (HBO Max), Disney (Disney+, Hulu, ESPN), Fox (Tubi en Fox One) en NBCUniversal (Peacock). 'Ons doel is om het adverteerders makkelijker te maken al hun tv-planning en -inkoop te beheren met Amazon Ads', zegt Paul Kotas, senior vicepresident van Amazon Ads.
Nog niet in Nederland
In Nederland heeft Netflix nog geen advertentiemogelijkheden, maar met deze deal met Amazon zou die stap wel dichterbij kunnen komen.
Amazon Prime heeft hier ook pas sinds eind augustus reclame. Het Prime-lidmaatschap werd automatisch omgezet naar een abonnement met advertenties.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu