De Loden Leeuw is de prijs voor de meest irritante tv-reclame die wordt uitgereikt door consumentenprogramma Radar. Naast Postal Gold ('vul het zakje met uw ongewenste gouden spullen!') lopen ook toetjesfabrikant Mona (man met lege verpakking op zijn hoofd), Autodrop (een neus op het puntje van een vinger), Corendon (een kinderlijk stemmetje en een kinderachtig liedje) en Bakker Bart (dubbelzinnige link tussen krentenbollen en borsten van de verkoopster) het risico op een Loden Leeuw.
In de categorie meest irritante bekende Nederlander is Arie Koomen genomineerd voor zijn optreden in de spotjes van de Mediamarkt. Verder zijn Sven Kramer en Naomi van As (KPN), Tineke Schouten (C1000), Danny de Munk (Mora) en Edwin Evers (Beter Horen) genomineerd.
De toekenning van de prijzen gebeurt op basis van stemmen van kijkers op de website www.lodenleeuw.nl. Op 20 december is bekend wie van de genomineerden de bedenkelijke eer ten deel valt.
Vorig jaar waren Frans Bauer voor zijn rol in de spotjes van de Nederlandse Energie Maatschappij en de mobiele telefonie van Hi de winnaars.
Bron: ANP.

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu