Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook Exterion Media en Clear Channel schaffen bureaukorting af

UPDATE Na de tv- en radio-exploitanten volgt nu, zoals verwacht, out of home.
Miniatuurvoorbeeld
Exterion Media
Miniatuurvoorbeeld
Exterion Media

In navolging van tv- en radio-exploitanten zetten nu ook buitenreclame-exploitant Exterion Media en Clear Channel de stap om de vijftien procent bureaucommissie af te schaffen.

related partner content for mobile comes here

Beide OOH-exploitanten hebben besloten om per 1 januari 2019 de commissie af te schaffen, om zo veel mogelijk eenheid te behouden in de mediabranche.

Exterion Media liet gisteren weten te verwachten dat ook andere buitenreclame-exploitanten snel zullen volgen. Clear Channel gaat nu mee, JCDecaux nog niet.

Verantwoordelijkheid

Eric Kip, managing director Exterion Media: 'De vijftien procent bureaucommissie heeft voor vrijwel de gehele mediabranche haar betekenis al langere tijd verloren. Daarom is het goed dat, in navolging van de digitale media, nu ook radio en tv deze stappen hebben gezet. Als buitenreclame-exploitant nemen wij ook onze verantwoordelijkheid door de bureaucommissie af te schaffen.'

Ster zette vorig jaar de trend en is al sinds 1 januari dit jaar om. Daarna volgden achtereenvolgens RTL, Talpa Network, BrandDeli, Qmusic en de Persgroep (voor digitale media). Zij stoppen per 1 januari 2019.

Raymond van Kasterop, commercial director Clear Channel Nederland: 'Met de afschaffing van de bureaucommissie wordt de prijs richting onze klanten transparanter. Het werken met een vaste prijs, waarin de bureaucommissie al is verwerkt, schept duidelijkheid voor alle partijen. Het maakt het vergelijken van tarieven makkelijker en is in lijn met de ontwikkelingen in de
markt.'

JCDecaux

Bart de Vries, commercieel directeur van JCDecaux, zegt in een reactie: 'Hier wordt ook al enige tijd gedacht over de bureaucommissie. ‘Daar heeft de stap van Exterion Media geen enkele invloed op. Zo lang wij geen definitief standpunt hebben ingenomen, wil ik verder nog niet reageren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in