
Ondernemer en podcastmaker Perre van den Brink (onder meer ex-Vice en Virtue) begint samen met met journalist, schrijver, documentairemaker en podcaster Doortje Smithuijsen het eerste Nederlandse advertentienetwerk voor Substack-creators. Van den Brink en Smithuijsen maken samen de podcast VSR en dit is hun volgende gezamenlijke initiatief.
‘Zeldzaam fris initiatief’
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDW
Substack is een platform waarmee schrijvers eenvoudig een eigen publiek kunnen bereiken via zowel gratis als betaalde abonnementen op nieuwsbrieven. Het platform wordt steeds populairder. ‘Substack is niet zomaar een platform’, benadrukt Van den Brink. ‘Het is een zeldzaam fris alternatief in een uitgeholde mediawereld. Makers houden de regie, bezitten hun data, en bouwen loyale communities. In de Verenigde Staten zoeken mensen inmiddels vaker op “Substack” dan op “newsletter”.’
Explosieve groei
‘Het is een relatief nieuw platform waar adverteerders centraal kunnen samenwerken met onafhankelijke makers’, zegt Van den Brink. ‘In Europa groeit het platform explosief en het trekt een interessant publiek, ook in Nederland. Daarom wordt direct adverteren ook steeds interessanter.’
Het Substack Collective, dat per direct van start gaat, biedt merken de mogelijkheid om via één aanspreekpunt samen te werken met 'toonaangevende Substack-makers'. De eerste groep bestaat uit onder anderen: Ernst-Jan Pfauth, Alexander Klöpping, Jonas Kooyman, Nina Pierson, Vanja van der Leeden, Lisa Loeb, Lena Bril, Lauren Verster, Yuki Kho, Emma de Thouars, Lauren Verster, Sam van Raalte, Roland Grootenboer, Ginny Ramkisoen en Van den Brink en Smithuijsen zelf.
Nieuw bedrijf
Het advertentienetwerk valt onder de vlag van Van den Brinks nieuwe bedrijf Nice+Important, een herpositionering van zijn eerdere bureau Forster&Kin. Smithuijsen is alleen betrokken bij het Substack Collective en dus niet bij het agency-gedeelte van Nice+Important.
De agency combineert journalistieke verhalen over de wisselwerking tussen cultuur en de wereld van business en merken met een bureau voor research-gedreven merkstrategie en storytelling.
Tot de klanten behoren onder meer Accell Group, Amsterdam Economic Board, ASICS, BioBrass, Consulate General of the Netherlands Miami, Dekmantel, Fijn Wonen, Loveland, Nederlands Dans Theater, Oedipus, Return Storage, Techleap, The Kingfish Company, The Social Hub, Volt.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee