Overslaan en naar de inhoud gaan

Perre van den Brink en Doortje Smithuijsen starten advertentienetwerk voor Substack-creators

'Adverteerders kunnen centraal samenwerken met onafhankelijke makers.’
Perre
Perre

‘Zeldzaam fris initiatief’

Substack is een platform waarmee schrijvers eenvoudig een eigen publiek kunnen bereiken via zowel gratis als betaalde abonnementen op nieuwsbrieven. Het platform wordt steeds populairder. ‘Substack is niet zomaar een platform’, benadrukt Van den Brink. ‘Het is een zeldzaam fris alternatief in een uitgeholde mediawereld. Makers houden de regie, bezitten hun data, en bouwen loyale communities. In de Verenigde Staten zoeken mensen inmiddels vaker op “Substack” dan op “newsletter”.’ 

Explosieve groei

‘Het is een relatief nieuw platform waar adverteerders centraal kunnen samenwerken met onafhankelijke makers’, zegt Van den Brink. ‘In Europa groeit het platform explosief en het trekt een interessant publiek, ook in Nederland. Daarom wordt direct adverteren ook steeds interessanter.’

Het Substack Collective, dat per direct van start gaat, biedt merken de mogelijkheid om via één aanspreekpunt samen te werken met 'toonaangevende Substack-makers'. De eerste groep bestaat uit onder anderen: Ernst-Jan Pfauth, Alexander Klöpping, Jonas Kooyman, Nina Pierson, Vanja van der Leeden, Lisa Loeb, Lena Bril, Lauren Verster, Yuki Kho, Emma de Thouars, Lauren Verster, Sam van Raalte, Roland Grootenboer, Ginny Ramkisoen en Van den Brink en Smithuijsen zelf.

Nieuw bedrijf

Het advertentienetwerk valt onder de vlag van Van den Brinks nieuwe bedrijf Nice+Important, een herpositionering van zijn eerdere bureau Forster&Kin. Smithuijsen is alleen betrokken bij het Substack Collective en dus niet bij het agency-gedeelte van Nice+Important. 

De agency combineert journalistieke verhalen over de wisselwerking tussen cultuur en de wereld van business en merken met een bureau voor research-gedreven merkstrategie en storytelling.

Tot de klanten behoren onder meer Accell Group, Amsterdam Economic Board, ASICS, BioBrass, Consulate General of the Netherlands Miami, Dekmantel, Fijn Wonen, Loveland, Nederlands Dans Theater, Oedipus, Return Storage, Techleap, The Kingfish Company, The Social Hub, Volt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in