Overslaan en naar de inhoud gaan

Pijper Media neemt magazine Nouveau over van DPG Media

De overname is voor Pijper Media een versterking van het ‘glossy’ portfolio met onder andere Elegance en Grazia.
Nouveau
Nouveau

Pijper Media neemt het magazine Nouveau over van DPG Media. Voor de uitgever past de verkoop binnen de strategie van het vrouwendomein om digitaal te versnellen en zich meer te richten op de grote vrouwenmerken Libelle, Margriet en Flair. 

related partner content for mobile comes here

Voor Pijper Media is het een versterking van het ‘glossy’ portfolio met titels als Elegance en Grazia. Of zoals eigenaar Anton Pijper het zegt: 'Nouveau is een perfecte aanvulling om onze positie in het glossysegment te verbreden.'

Voor Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media, is het afstoten van de glossy een logische stap. 'Bij Pijper Media heeft de titel meer kansen om samen te werken: essentieel in de huidige markt.'

De verkoop is nog wel onder voorbehoud van een positief advies van de de ondernemingsraden van beide bedrijven. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Claudia Straatmans is hoofdredacteur van Nouveau. Of zij en haar team meegaan, is niet bekendgemaakt.

DPG Media kijkt al langer naar het magazineportfolio en de verdere digitalisering van de titels. De totaal betaalde gerichte printoplage van Nouveau is volgens de laatste NOM-cijfers 26.536 exemplaren.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in