NRC Media neemt Sublime over

NRC wil groeien in de audiomarkt en mikt in de advertentiemarkt op een versterking en verbreding van de propositie.

NRC Media - onderdeel van Mediahuis - heeft alle activiteiten van Sublime World overgenomen. Behalve een landelijke FM-radiozender heeft Sublime ook vijf digitale radiostations en een audioproductiehuis dat niet alleen radioprogramma’s maar ook podcasts produceert.

'Deze overname past uitstekend in onze groeiambitie op het gebied van audio', licht ceo Dominic Stas toe. 'We zien een enorme toename in het gebruik van digitale audio. Inmiddels luisteren al miljoenen Nederlanders naar podcasts en verwachten we dat dit boeiende medium alleen nog maar aan belangstelling zal winnen. Daarom willen we onze eigen NRC-journalistiek nog meer gaan vertalen naar audio. We willen ook meer commerciële podcasts gaan produceren en deze breder gaan distribueren.' 

Sublime blijft als zelfstandig bedrijf opereren.

Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC Media: 'Met de acquisitie van Sublime mikken we in de advertentiemarkt op een versterking en verbreding van onze propositie en kunnen we de branded podcasts, waar steeds meer vraag naar is, zelf gaan produceren en nog beter distribueren. Daarmee kunnen we de adverteerder nog beter bedienen en meer waarde bieden als het gaat om het effectief overbrengen van een commerciële boodschap aan de AB1-doelgroep, of dat nu via print is, online of audio.'

Sebastiaan van Rijnsoever, algemeen directeur Sublime: 'De ondernemende cultuur, informele manier van samenwerken en sterke focus op kwaliteit en inhoud die wij ervaren bij NRC, voelt voor ons als een warm bad. Voor Sublime biedt deze overname een platform voor verdere groei, vooral in bereik en impact.'

De NRC-redactie introduceerde maandag al een audio-app met podcasts uit binnen- en buitenland. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie