Premium

Patrick van Hooy van Media Report winnaar Value Zipper: 'Consistente aanpak wordt gewaardeerd'

Value Zipper is dit jaar nummer 1 in het Media Report. Totaalwinnaar én bovenaan bij print en online. Directeur Patrick van Hooy reageert.

Value Zipper
Wat was voor jou de meest opvallende gebeurtenis van dit jaar in de Nederlandse mediasector?

Dat is wat mij betreft de aangekondigde fusie tussen RTL en Talpa Network. Ik zie dit als een nieuw voorbeeld van de consolidatie in de markt van mediaexploitatie. Het samenvoegen van deze partijen zorgt ervoor dat ze nog relevanter en sterker worden. Ik ben erg benieuwd hoe de markt en de spelers met deze nieuwe positie zullen omgaan. Met Value Zipper geloven we ook in het idee van één loket van waaruit adverteerders relevante adviezen en oplossingen worden geboden. Zelf doen wij dit ook, weliswaar op kleinere schaal dan andere loketten zoals DPG, Talpa, Mediahuis en RTL.

Advertentie
advertisement
Welke trend zie je voor het komende jaar?

Al een aantal jaren valt op dat merken hun eigen content gaan creëren. Het idee van ‘every company is a media company’ is al vrij oud maar komt de laatste jaren steeds meer in een stroomversnelling. Ik vind dit een interessante ontwikkeling. Voor de adverteerders zelf, en ook voor partijen aan onze kant van de tafel. Merken zullen namelijk ontdekken dat het maken en verspreiden van content een vak is. Aan (onze) uitgevers de schone taak om de expertise die zij hebben in te zetten voor merken. Wij hebben het hier steeds vaker over met onze klanten.

Value Zipper opnieuw eerste én bovenaan in Online. Wat heeft Value Zipper daar dit jaar voor gedaan?

2021 was voor Value Zipper een geweldig jaar en dat zien we ook in onze cijfers! We zullen het jaar afsluiten met een van index 190 ten opzichte van 2020. Verder hebben we dit jaar eigenlijk hetzelfde gedaan als alle voorgaande jaren. Vanaf onze start zijn we bezig om positie op te bouwen in te advertentiemarkt; niet transactie-gedreven, maar juist gericht op relaties. Nu ons portfolio verder uitbreidt, zien we dat dit zich in toenemende mate uitbetaalt. Waar we eerst voor bepaalde merken geen oplossing konden bieden, is dat nu steeds vaker wel zo. Voor bestaande klanten kunnen we nu nog meer betekenen. We zien dat we steeds vaker door bureaus en adverteerders worden uitgenodigd voor pitches, waarin we het opnemen tegen grote concurrenten en (soms) ook winnen. Daarnaast zien we dat als men met ons samenwerkt, onze klanten dit waarderen en blijven terugkomen. Een sneeuwbalwerking waarop ik 7,5 jaar geleden hoopte. Ik ben er trots op dat onze consistente aanpak door de markt gezien en gewaardeerd wordt.  

 

Top 10 Print Media Waardering alle respondenten

1       Value Zipper
2       NRC Media 
3       New Skool Media 
4       Mood for Magazines 
5       FD Mediagroep
6       Hearst Netherlands
7       Mediahuis Limburg - huis-aan-huisbladen
8       DPG Media - publiekstijdschriften
9       Mediahuis Limburg - dagbladen
10     DPG Media - dagbladen

Top 10 Online - Waardering alle respondenten

1       Value Zipper             
2       ShowHeroes      
3       New Skool Media
4       FD Mediagroep 
5       Azerion     
6       RTL/Ad Alliance 
7       DPG Media        
8       Hearst Netherlands
9       Talpa Network
10     Ster 

 

Zie ook Dentsu en Value Zipper op 1 in Media Report 2021

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden
Advertentie