Paul van Riessen nieuwe hoofdredacteur Quote

De voormalig adjunct-hoofdredacteur van het zakenplatform volgt Sander Schimmelpenninck op. 

Paul van Riessen nieuwe hoofdredacteur Quote
Maurits Giesen

Paul van Riessen is de nieuwe hoofdredacteur van Quote. De voormalig adjunct-hoofdredacteur van het zaken platform volgt Sander Schimmelpenninck op die besloot te gaan schrijven en te ondernemen.

Van Riessen (49) laat op Quotenet weten het een eer te vinden om het platform te mogen leiden en in de voetsporen te treden van ‘illustere’ voorgangers als Schimmelpenninck en Jort Kelder. Volgens de nieuwe hoofdredacteur valt zijn aanstelling in een bijzonder jaar: ‘We vieren dat Quote 35 jaar bestaat en daarnaast presenteren we ook de 25ste editie van de Quote 500 zullen. Maar Quote kent niet alleen een rijk verleden; het merk wacht naar mijn overtuiging vooral ook een fraaie toekomst.'

Aan de opzet van Quote zal Van Riessen dan ook niets veranderen. 'Want de formule van zakelijk nieuws, oogverblindende reportages, scherpe en inspirerende interviews en onze kennis van de manieren waarop je je in het leven optimaal kunt verwennen is nog altijd ijzersterk. Daar zal op hoofdlijnen dus niets aan veranderen, al zullen we vanzelfsprekend gebruikmaken van nieuwe technieken die ons in staat stellen onze berichten via nog meer kanalen bij onze lezers te bezorgen.’

Schimmelpenninck

Schimmelpenninck was vier jaar hoofdredacteur van Quote. Hij legde zijn functie neer om zich te gaan richten op zijn favoriete bezigheden: schrijven en ondernemen, deels in Zweden, waar zijn vriendin woont. Schimmelpenninck stopte ook met de presentatie van talkshow Op1 op NPO1.

Optimisme

Van Riessen volgde een opleiding aan de School voor Journalistiek, werkte daarna onder andere als redacteur bij een regionale krant, bij een aantal televisieprogramma’s en als politiek verslaggever bij BNR Nieuwsradio. Sinds 2004 is hij in dienst van Quote. Ondanks de ingewikkelde periode waarin we verkeren zegt Van Riessen met optimisme naar de toekomst te kijken, zowel van Quote, als ook voor de toekomst van Nederland.

Quote, dat sinds 2011 onderdeel is van Hearst, zit als platform in de lift. Uit de recentste cijfers van het NOM blijkt dat het het bereik van Quote in het derde kwartaal 2020 steeg met 8,2 procent ten opzichte van het kwartaal ervoor. Volgens Quote leunt die groei op het sterk stijgende aantal abonnees en het toegenomen digitale verkeer.

Lees ook: Hoofdredacteur Sander Schimmelpenninck weg bij Quote

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie