Pijper Media neemt magazine Nouveau over van DPG Media

De overname is voor Pijper Media een versterking van het ‘glossy’ portfolio met onder andere Elegance en Grazia.

Pijper Media neemt het magazine Nouveau over van DPG Media. Voor de uitgever past de verkoop binnen de strategie van het vrouwendomein om digitaal te versnellen en zich meer te richten op de grote vrouwenmerken Libelle, Margriet en Flair. 

Voor Pijper Media is het een versterking van het ‘glossy’ portfolio met titels als Elegance en Grazia. Of zoals eigenaar Anton Pijper het zegt: 'Nouveau is een perfecte aanvulling om onze positie in het glossysegment te verbreden.'

Voor Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines DPG Media, is het afstoten van de glossy een logische stap. 'Bij Pijper Media heeft de titel meer kansen om samen te werken: essentieel in de huidige markt.'

De verkoop is nog wel onder voorbehoud van een positief advies van de de ondernemingsraden van beide bedrijven. Financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Claudia Straatmans is hoofdredacteur van Nouveau. Of zij en haar team meegaan, is niet bekendgemaakt.

DPG Media kijkt al langer naar het magazineportfolio en de verdere digitalisering van de titels. De totaal betaalde gerichte printoplage van Nouveau is volgens de laatste NOM-cijfers 26.536 exemplaren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie