Plus-supermarkten houden omzet op peil na stoppen met papieren weekfolder

De supers besparen tienduizenden euro's per jaar door te stoppen met de papieren folder en zeggen dat hun omzet niet veranderd is.

Afbeelding: Plus

Plus-ondernemers die in de loop van dit jaar gestopt zijn met de verspreiding van een papieren weekfolder merken nauwelijks tot geen impact op hun omzet. Daar staat tegenover dat ze wel tienduizenden euro's per jaar besparen omdat ze geen folders meer afnemen. Die conclusie trekt vaktitel Distrifood na interviews met verschillende Plus-ondernemers.

Beter voor het milieu

De ondernemers zeggen onder meer uit milieuredenen gestopt te zijn met het verspreiden van duizenden tot tienduizenden papieren folders per week. Ze communiceren de beslissing in hun winkels met posters en flyers en zeggen weinig reacties (positief en negatief) ontvangen te hebben op het staken van de weekfolder. Waar klanten met name enthousiast over zijn, is het besluit van supers om hun nieuwe folder al op woensdag voorafgaand aan de actieweek in de winkel te leggen. Zo zijn klanten eerder op de hoogte van komende aanbiedingen. 

Geld besparen

De Plus-ondernemers zeggen duizenden tot tienduizenden euro's per jaar te besparen door te stoppen met de weekfolder. En de impact op de weekomzet lijkt gering; de ondernemers zeggen dat het actie-aandeel op de omzet niet tot nauwelijks veranderd is. 

Adverteren op Marktplaats

Sommige Plus-ondernemers gebruiken het bespaarde folderbudget om meer online te adverteren. Zo besteedt één ondernemer meer online advertentie-euro's op Marktplaats en aan media als Telegraaf.nl, waarbij iemand die een artikel over Waalwijk leest een reclame krijgt over de Plus in Waalwijk. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie