Dat bleek gisteren bij een kort geding van het bisdom tegen de ondernemer voor de rechtbank in Breda. Uitvaartondernemer Leo van der Velden plaatste op 13 april een advertentie in een weekblad waarin hij de prijs van de door hem verzorgde uitvaartdienst neerzet naast het tarief dat parochies in rekening zouden brengen voor een afscheidsmis.
Volgens de advocaat van het bisdom vergelijkt de ondernemer appels met peren en maakt hij dus misleidende reclame. Ook zouden de prijzen niet vastliggen.
De raadsman van Van der Velden stelt daartegenover dat het bisdom ‘tot nu toe op geen enkele manier heeft waargemaakt’ dat het in de advertentie genoemde bedrag onjuist is. Hij zei ook dat de ondernemer het publiek slechts goed heeft willen voorlichten. Ook stelde hij dat het tegen de regels van de kerk is om geld te vragen voor een uitvaartsmis.
Bisdom verwijt uitvaartbedrijf misleidende reclame
Het Bisdom van Breda eist een rectificatie van een uitvaartondernemer uit Gilze, die zijn diensten en prijzen vergelijkt met die van het…
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Abonneer nu