RAB wordt Audify, nieuwe marketingorganisatie voor audio

De marketingorganisatie wil zich nadrukkelijk inzetten voor meer en beter gebruik van geluid in commerciële communicatie.

123RF

Audify is vanaf vandaag de nieuwe naam van het Radio Advies Bureau. De scope wordt verbreed van radio naar audio en bij deze herpositionering hoort een nieuwe naam.

De nieuwe naam werd vandaag gepresenteerd tijdens een event in Noordwijk. 

Audify wil zich als marketingorganisatie nadrukkelijk inzetten voor meer en beter gebruik van geluid in commerciële communicatie.

Advertentie
advertisement

Audify constateert dat luisteren met meer dan 40 procent van de totale mediatijd één van de belangrijkste vormen van mediaconsumptie is en dat het aantal platforms dat de luisteraar consumeert exponentieel groeit. 'Anderzijds benut de reclame-industrie de potentie van geluid nog niet ten volle. Slechts 5 procent van de reclamebestedingen gaat naar audio. Daarom zijn de stichting, het bestuur en al haar deelnemers tot deze nieuwe positionering en naam gekomen.'

Liedewij Hentenaar, directeur van Audify: 'Hoe klinkt jouw merk? Dat is de vraag die centraal staat bij Audify. Het is daarbij logisch dat Audify haar werkveld verbreedt ten opzichte van de positie van het RAB. Nadenken over je merkgeluid is een eerste stap naar het benutten van de potentie van audio. Daarbij past de nieuwe naam naadloos bij het nieuwe luisteronderzoek  dat in 2022 het levenslicht zal zien.'

Nieuwe merkidentiteit

Het merk Audify is ontwikkeld in samenwerking met De Positioneerders, Brand Being, Amp.Amsterdam. Ambassadors, Basisidee, SMIT Digitaal Vakmanschap en InSites Consulting. 

Ajudify logo

Plaats als eerste een reactie

Advertentie