Adidas verdient 20 miljoen euro aan NFT-serie

De lancering van een exclusieve serie Non-Fungible Tokens levert tientallen miljoenen op en bewijst dat er vraag is naar NFT's.

Bron: Adidas

Adidas heeft omgerekend ruim twintig miljoen euro verdiend aan de lancering van zijn eerste NFT-collectie. Een NFT is een Non-Fungible Token, oftewel het exclusieve eigenaarschap van een digitaal kunstwerk. De consument betaalt via cryptovaluta, in dit geval Ethereum. Adidas verdiende dertien miljoen euro aan de voorverkoop van zijn NFT's en nog eens zeven miljoen euro aan de reguliere verkoop.

Bored Ape

De NFT-collectie is door Adidas ontworpen in samenwerking met Bored Ape Yacht Club, een bestaande collectie van Bored Ape. In de NFT-wereld is Bored Ape één van de bekendste namen. 

De digitale verkoop van de NFT's ging niet helemaal van een leien dakje, schrijft Engadget. Adidas moest de voorverkoop pauzeren door technische problemen, maar kon de verkoop hervatten. 

Lees ook: Adidas gaat NFT's en bijbehorende exclusieve kleding verkopen

Fysieke kledinglijn

Adidas maakte medio december bekend volop in te gaan zetten op NFT's. De NFT-collectie 'Into the metaverse' kostte 0.2 Ethereum per NFT, omgerekend zo'n zevenhonderd euro per kunstwerk. Eigenaren van een Adidas-NFT krijgen voorrang op de aanschaf van fysieke kleding in de NFT-stijl. Het sportmerk wil zo een nieuwe fanbase bouwen rondom zijn NFT-ambities. 

Ook steeds meer andere merken experimenteren met NFT's. Zo kocht Nike half december RTFKT Studios, een bedrijf dat digitale schoenen als NFT's verkoopt.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie