Aldi en Kruidvat winnen Huismerk Product van het Jaar 2021

Het is voor het eerst dat Huismerk Product van het Jaar onderdeel is van de Gekozen Product van het Jaar-verkiezing.

Aldi en Kruidvat winnen Huismerk Product van het Jaar 2021
Aldi

Vijf huismerken van supermarktdiscounter Aldi zijn door de Nederlandse consument verkozen tot ‘Huismerk Product van het jaar 2021’. Het is voor het eerst dat de verkiezing, Huismerk Product van het Jaar, is uitgevoerd als onderdeel van de jaarlijkse verkiezing Gekozen Product van het Jaar. Naast Aldi wint ook drogisterijketen Kruidvat vijf keer. Het onderzoek is uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoeksbureau Nielsen, in opdracht van POY Operations.

Advertentie
advertisement

De huismerk-producten

Aldi maakt op haar website bekend dat de producten Bakkersgoud rustiek extra volkoren brood, Fruitspread minder suiker, Melkchocolade pinda & cornflakes reep, Proteïne kwark en mager half-om-half gehakt een jaar lang het label ‘Huismerk Product van het jaar 2021’ mogen dragen.

Kruidvat maakte al eerder bekend dat het in vijf categorieën winnaar is met de producten: Kruidvat Oh My Hair Gummies, Kruidvat Crème Haarkleuring No Ammonia, Kruidvat Lash Define Skinny Mascara, Kruidvat Natures Shampoo en Kruidvat Midpack Luiers in de maat 0, 1 en 2. 

Aldi en Kruidvat winnen Huismerk Product van het Jaar 2021
Aldi en Kruidvat winnen Huismerk Product van het Jaar 2021 Kruidvat

Beoordelingscriteria

Volgens POY Operations worden de huismerken voor de verkiezingen beoordeeld door de Nederlandse consument op vier criteria: aantrekkelijkheid, innovatiegraad, aankoopintentie en de producttest. Aldi claimt dat de gewonnen producten minstens zo goed als A-merkproducten. De supermarktketen voegt de huismerk producten van het  jaar toe aan een lijst van goed geteste en prijswinnende producten van Aldi, ook bekend als de Trots van Aldi.

Trots van Aldi
Trots van Aldi Aldi

Helpen bekendheid te verwerven

De Gekozen Product van het Jaar-verkiezing moet innovatieve producten helpen om bekendheid te verwerven bij consumenten. Volgens POY Operations vergroot winst in een categorie de kansen voor een bedrijf om een duurzaam concurrentievoordeel om te zetten in nog meer innovaties in de toekomst. Dit alles moet in het belang zijn van de consument.

Lees ook:

Plaats als eerste een reactie

Advertentie