Ook H&M opent een winkel in de metaverse

De winkelketen laat klanten in de metaverse inspiratie opdoen, maar ook aankopen doen.

H&M heeft zijn eerste 'winkel' geopend in de metaverse, een digitaal platform dat draait om augmented reality (AR) en virtual reality (VR). Consumenten kunnen in de digitale winkel inspiratie opdoen voor nieuwe kleding en die ook daadwerkelijk afrekenen, bijvoorbeeld via geaccepteerde cryptovaluta. 

De metaverse-omgeving van H&M is zichtbaar in Ceek, een 360 graden-metaverseproject dat gebruikmaakt van VR. In 'Ceek City' zijn naast de winkel van H&M ook andere winkels, concerten en sportactiviteiten te bezoeken. 

Advertentie
advertisement

Andere merken gingen H&M voor

H&M is zeker niet de eerste winkelketen die de metaverse omarmt. In het recente verleden introduceerden onder meer Nike en Zara al soortgelijke projecten. Ook kocht Nike een schoenenbedrijf voor zijn metaversestrategie.

Techbedrijven zetten groots in op de ontwikkeling van de metaverse, dat volgens onder meer Meta (Facebook) de volgende generatie internet moet worden. Zo investeert Meta alleen al in 2022 tien miljard dollar in zijn metaverse-afdeling.

Plaats als eerste een reactie

Advertentie